با افزایش احتمال کاهش تولید نفت در بازار جهانی، این ماده توانست بخشی از بهای از دست رفته خود را باز پس گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "رویترز": هفته گذشته طلا شاهد افزایش کم سابقه بها در بازار جهانی بود، اکنون با افزایش بهای نفت و اطمینان تاجران به سایر زمینه های تجارت، بهای این فلز گران قیمت روند رو به کاهشی یافته است.

با تقویت دلار، طلا روز دوشنبه با کاهشی 2 درصدی در بهای خود مواجه شد؛ اما بهای این فلز همچنان بیشتر از 1200 دلار به ازای هر اونس باقی مانده است.

نگرانی ها از بابت اقتصاد نا متعادل و احتمال تغییر در درصد سود بانک های آمریکایی، باعث شده تا طلا به عنوان یکی از بهترین زمینه ها برای سرمایه گذاری محسوب شود و امسال افزایشی 15 درصدی در بهای خود را تجربه کند.  

طلای اسپات روز گذشته با کاهشی 1.6 درصدی به 1208.60 دلار رسید.

طلای آمریکا نیز با کاهشی 1.7 درصدی به 1210.10 دلار رسید.

در همین حال با انتشار اطلاعات جدید از وضع بازار، دلار افزایشی 1 درصدی را در برابر بسیاری از ارزهای دیگر تجربه کرد. بورس اروپا نیز با افزایشی کم سابقه به بالاترین ارزش خود در چند ماه رسید.

در بازار نفت، با احتمال کاهش تولید نفت شیل آمریکا، طلای سیاه روز دوشنبه افزایشی 7 درصدی را تجربه کرد و بهای برنت به 34.69 دلار به ازای هر بشکه رسید . 

با این حال با احتمال افزایش تولید نفت ایران، بهای این ماده امروز صبح کاهشی 50 سنتی را تجربه کرد و به 34.19 دلار به ازای هر بشکه رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار