مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: توسعه آموزش‌های فنی ‌و حرفه‌ای گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛قاصم صیادی گفت:‌ توسعه آموزش‌های فنی ‌و حرفه‌ای به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار، گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی همه دستگاه‌های مسئول، زمینه افزایش توسعه و ترویج مهارت‌آموزی را فراهم می کند،افزود: با پرهیز از موازی‌کاری و تلاش برای هم‌افزایی در ارائه آموزش‌های مهارتی، می‌توان نتایج خوبی را در تربیت نیروهای ماهر و کاربلد شاهد بود که در چرخه تولیدی، نقش خوبی ایفا کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان ادامه داد: اشاعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، توجه به آموزش‌های روستایی و نحوه اجرایی‌کردن این آموزش‌ها در روستاها، در سند راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ارتباط با تحقق عدالت اجتماعی و سیاست‌های این سند مورد توجه قرار گرفته است.

صیادی اظهار کرد: طراحی و استقرار الگوی مهارتی با رویکرد تقاضامحوری و مبتنی بر محیط کار، طرح ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان و دانش‌آموختگان استان با رویکرد برطرف کردن نیاز بازار کار به نیروی کار، آموزش شاغلان بنگاه‌های اقتصادی «صنایع و صنوف» و توسعه مشارکت ذی‌نفعان و فرهنگ‌سازی در زمینه آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی و کسب و کار از جمله راهبردهای کلی در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.