مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي بر لزوم برخورد با خانه مسافرهاي فاقد مجوز تاکید کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسين زارع صفت در جلسه ای که به منظور بررسی وضعيت خانه مسافرهاي خراسان رضوي تشکیل شد گفت : نظارت بر خانه مسافرها و برخورد با متخلفين وغير مجازها باعث افزايش رضايتمندي گردشگران و زائران امام هشتم (ع) مي شود.

وی با بيان اينكه بخش دولتي وظيفه حاكميتي و نظارتي دارد گفت: اين موضوع بايد برون سپاري شود و با نظارت بخش دولتي و توسط بخش خصوص به شكل مطلوبي اجرا شود و براي خانه مسافرهاي مشهد نيز بايد يك پيوست اختصاصي تهيه گردد.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي يادآور شد در حال حاضر هفت هزار خانه مسافر در استان خراسان رضوي وجود دارد كه اين تعداد از تعداد كل خانه مسافرهاي ديگر استان هاي كشوربيشتراست.

مجوزفعالیت 130خانه مسافر در مشهد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی هم از مجوز گرفتن 130 خانه مسافر در مشهد خبر دادگفت :صدورمجوز موقت برای خانه مسافرها صرفا به منظور جبران کمبود ظرفیت در واحدهای اقامتی دائم انجام می شود.

سیدجواد موسوی تصریح کرد: ظرفیت اقامتی واحدهای اقامتی دائم و رسمی در مشهد شامل هتل، هتل آپارتمانها و مهمانپذیر در مجموع 100 هزار نفر شب است که امیدواریم که این میزان ظرفیت را با افزایش خانه مسافرها به 120 هزار نفر شب برسانیم .

وی افزود: سه هزار و 700 واحد خانه مسافر هم اینک در مشهد فعالیت دارند که تعداد اندکی از این تعداد معادل چند صد واحد شرایط و استانداردهای لازم را برای دریافت مجوز موقت فعالیت دارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: نمی توان پیش بینی کرد به چه تعداد خانه مسافر نیاز داریم اما روند صدور مجوز در این بخش آغاز شده و تا پایان اسفند ماه جاری ادامه دارد وایجاد هماهنگی میان دستگاههای مرتبط و اتحادیه های واحدهای اقامتی در زمینه تامین نیاز مسافران در بحث اسکان در خراسان رضوی در حال نهایی شدن است.

موسوی با بیان اینکه فعالیت خانه مسافرها تاریخچه طولانی دارد و حذف کامل این بخش اقامتی در شهرهای زیارتی مانند مشهد امکانپذیر نیست افزود: نمی توان فعالیت خانه مسافر ها را حذف کرد بلکه صرفا باید ساماندهی این واحدها مد نظر دهیم و به منظور کمک به اسکان مسافران و رفع نیاز موجود در این بخش با تامین شرایط و استانداردهای لازم فعالیت داشته باشند.

سالانه بیش از 25 میلیون زائر و مسافر به مشهدالرضا(ع) سفر می کنند.

انتهای پیام//

برچسب ها: خانه ، مسافر ، مجوز ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.