رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: منشأ پولشویی و مفاسد، کشورهای غربی هستند.

منشأ پولشویی و مفاسد کشورهای غربی هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاضی سراج در سمینار آموزشی مشترک سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون درستکاری جمهوری عراق در مشهد با اشاره به تلاش گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با مفاسد افزود: آموزه های دینی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر نظارت مستمر حاکمیت بر کارگزاران تأکید دارد و ما نیز اقدامات خوبی در این بخش به نجام رسانیده ام و انشاء الله این اقدامات ادامه خواهد داشت.

وی گفت: متأسفانه اکثر مسئولان کشورهای عربی مانند عربستان فاسد و مروج فساد هستند و نمونه آن پشتیبانی این کشور از برادر کشی و ایجاد تفرقه در جهان اسلام است و این مسأ له نیز نشان دهنده وابستگی این رژیم های غیرمردمی به استعمار گران و جهان غرب است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطر نشان کرد: وابستگی و فساد این خاندانها و رژیم ها موجب سوء استفاده سایرین و نیز رواج بی قانونی عمومی می شود.

سراج افزود: ما می بینیم که کشورهای غربی ظاهراً در زمینه مبارزه با پولشویی سروصدای زیادی به راه انداختند اما واقعاً آنها در زمینه مبارزه با فساد و پولشویی جدی هستند؟ ما در بسیاری موارد برای بازگرداندن افراد متهم به پولشویی با سایر کشورها مذاکره کردیم اما در پاسخ به ما گفتند به دلیل تحریم بودن، امکان بازگرداندن اموال به ایران وجود ندارد حال این کشورهای غربی فاسد هستند یا کشورهای مسلمان؟

وی خاطر نشان کرد: معتقدیم اکثر مفاسد موجود در کشورهای اسلامی منشأ غربی دارد و نمونه آن مسائلی بود که پس از سقوط صدام روی داد و بسیاری از اموال دولت و ملت عراق صدمه خورد و از بین رفت. بنابراین ما باید با هم متحد باشیم و در زمینه فساد اقدامات مشترک داشته باشیم.

رئیس کمیسیون دستکاری جمهوری عراق نیز هم در این سیمنار با اظهار خرسندی از ارتقاء تعاملات فی مابین دو کشور به ویژه در زمینه قضایی با اشاره به مبانی موجود در زمینه ضرورت مبارزه با فساد افزود: در تمامی جهان در زمینه مقابله با مفاسد اقداماتی انجام می شود و ما نیز در این زمینه در حال تلاش هستیم.

دکتر حسن الیاسری افزود: سیره امام علی (ع) نیز مقابله و برخورد با مفاسد بود و در نظر ایشان مبارزه با فساد کوچک و بزرگ تفاوتی نداشت و بر اساس این سیره باید سرلوحه اقدامات ما قرار بگیرد و چه آنکه فرد فساد دشمن خدا، دین و وطن است.

انتهای پیام//س

برچسب ها: پولشویی ، کشور ، غربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.