وزیر دارایی انگلیس در نشست دو روزه گروه جی20 نسبت به جدایی کشورش از اتحادیه اروپا و کند شدن آهنگ اقتصاد جهانی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه انگلیسی «گاردین»؛ «جورج آزبورن» - وزیر دارایی انگلیس- با حضور در نشست وزاری دارایی جی 20 در شانگهای چین خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا را خطری جدی برای اقتصاد جهان دانست. وی اظهار امیدواری کرده بود، حمایت وزاری دارایی گروه 20 از باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا نتیجه نهایی وزرای دارایی این گروه در پایان روز شنبه باشد.

وزرای دارایی گروه 20 و رؤسای بانک مرکزی به این نتیجه رسیدند که همه‌پرسی در مورد ابقای انگلیس در اتحادیه اروپا می تواند به بزرگترین ریسک اقتصادی سال جاری تبدیل شود. این در حالی است که یکی از اعضای گروه 20 که خواست نامش فاش نشود روز گذشته در این باره گفت، همه‌پرسی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در 23 ژوئن سال جاری میلادی و در حاشیه نشست کشورهای عضو گروه 20 مطرح شده است.

مقامات چینی به شدت از احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اظهار نگرانی کرده اند و معتقدند اگر اعضای گروه 20 درباره این موضوع اتفاق نظر نداشته باشند، انگلیس نباید این همه‌پرسی را در صدر دستور کار خود قرار دهد.

مسئله جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا تا حدودی با از هم گسیختگی حزب محافظه کار انگلیس رابطه دارد و این روند در حال تبدیل شدن به یک جدال خطرناک در میان احزاب انگلیس است. طرفداران جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا بر این باورند که انگلیس با پیوستن به اتحادیه، از اوج‌گیری اقتصادی باز مانده است و تنها با جدایی از این اتحادیه است که می تواند به مبادلات تجاری خود در بازارهای جهانی باز گردد. انگلیس پنجمین قدرت نظامی جهان است که با جدایی از اتحادیه اروپا، در سطح گسترده ای به متزلزل شدن قدرت نظامی دیگر کشورهای اروپایی منجر خواهد شد.

به عقیده کارشناسان حوزه اروپا، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا افت شدید آهنگ رشد جهانی اقتصاد را به دنبال خواهد داشت. موضوع جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا طی روزهای گذشته به کاهش ارزش پوند در برابر دلار منجر شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار