هزاران معترض شنبه در لندن در اعتراض به احیای برنامه بازدارندگی هسته‌ای انگلیس تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران معترض شنبه در لندن در اعتراض به احیای برنامه بازدارندگی هسته‌ای انگلیس موسوم به تریدنت (Trident) تظاهرات کردند.

"نیکلا استرجن،" نخست وزیر اسکاتلند و "جرمی کوربین،" رهبر حزب کارگر (مخالف دولت)‌ در این راهپیمایی حضور دارند و قرار است در پایان راهپیمایی در جمع تظاهرکنندگان سخنرانی کنند.

"کیت هادسون،" رئیس سازمان تبلیغات برای خلع سلاح هسته‌ای، پیش از آغاز راهپیمایی گفت: مخالفت مردم بیش از پیش شدت یافته است. این تنها نشستی از طرف جناح ضد هسته ای نیست. این تظاهرات وسعت اعتراض ها را نشان می دهد.

در سال جاری قرار است درباره جایگزینی 4 زیردریایی هسته‌ای انگلیس تصمیم گیری شود. هزینه ای که برای این عملیات پیش بینی شده، افزایش یافته و این رقم اکنون به 39 میلیارد یورو رسیده است.

دولت محافظه کار دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس با نوسازی ناوگان هسته‌ای مستعمل فاسلین در غرب اسکاتلند موافق است. کامرون تأکید کرد، این امر برای امنیت کشور حیاتی است.

دولت کامرون قصد دارد از اوایل سال 2030،  زیردریایی ساکسسور را جایگزین 4 زیر دریایی تریدنت کند. یکی از این زیردریایی‌های تریدنت همچنان در یکی از مناطق دنیا در حال مأموریت است.

فیلیپ دان، وزیر مشاور در امور دفاعی دولت انگلیس پیش از این تجمع گفت: در حال حاضر خلع سلاح شدن، بازی با امنیت ملی ماست. این اقدام غیرمسئولانه است و دشمنان ما از آن استفاده می کنند.

حزب کارگر انگلیس در این باره به شدت اختلاف نظر دارد. جرمی کوربین، رهبر این حزب با لغو این برنامه موافق است اما وی در حزب خود نتوانسته است، اکثریت آرا را کسب کند. حزب ملی اسکاتلندی اس.ان.پی SNP نیز با سلاح‌های هسته‌ای مخالف است.







انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار