در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قاچاقچیان ماهی قرمز و سمندر سفره هفت سین در چنگال قانون

رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: افرادی که به مناسبت نوروز 95 ماهی قرمز، سمندر و لاک پشت قاچاق می‌کنند در چنگال قانون به دام می‌افتند.

محمد هادی حیدرزاده رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو  با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص قاچاق ماهی قرمز، سمندر و لاک پشت که برای سفره هفت سین در ایام نزدیک به نوروز هر ساله اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: در پی آماده باش یگان حفاظت محیط زیست استان تهران و پیگیری با استان‌های مبدایی چون خوزستان و لرستان که هر ساله شاهد قاچاق ماهی قرمز،سمندر و لاک پشت از آن‌ها به سمت استان تهران هستیم تمهیداتی را در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد:  با اجرای تمهیدات در نظر گرفته شده و آماده باش یگان‌های حفاظت محیط زیست استان خوزستان، لرستان و تهران در صدد هستیم تا از انتقال گونه‌های مذکور به پایتخت به عنوان مهم‌ترین بازار توزیع جلوگیری کنیم.

رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص میزان تخلفات ثبت شده امسال قاچاقچیان ماهی قرمز، سمندر و لاک پشت نسبت به سال‌های گذشته گفت: در نوروز سال 94 نسبت به سال 93 حجم کمتری از تخلفات را در این زمینه داشته‌ایم که این نتیجه اجرای خوب اقدامات در نظر گرفته شده برای مقابله با قاچاقچیان این گونه در روزهای نزدیک به عید است.

حیدرزاده با بیان این که برای کاهش قاچاق این گونه‌ها فرهنگ سازی سهم بسیاری داشته، تصریح کرد: برای نوروز 95 و مقابله با قاچاق این گونه‌ها، حدود یک هفته‌ای از فعال شدن اکیپ‌های جلوگیری از این تخلف می‌گذرد و تاکنون با هجمه قاچاق در این زمینه مواجه نبوده و تنها موردی بوده که برخورد کرده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار