معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 36 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای بهبود تولید گوشت قرمز عشایر این استان جذب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،بهمن آزادی  افزود: این اعتبار که از محل بودجه صندوق توصعه کشاورزی تامین شده است برای اجرای 300 طرح زنجیره ای شدن گوشت قرمز عشایر کهگیلویه و بویراحمد هزینه می شود.
وی اظهار کرد:در قالب این طرح به ازای هر 100 راس دام 70 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای تامین علوفه و 30 میلیون ریال نیز برای پرورش دام به دامداران پرداخت می شود.
معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با اجرای این طرح ها تولید گوشت عشایر به ازای هر راس دام پنج کیلوگرم افزایش خواهد یافت.
آزادی بیان کرد: عشایر کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون سالانه 700 تن گوشت قرمز تولید می کنند که با اجرای این طرح تولید گوشت قرمز آنها به 875 تن در سال افزایش خواهد یافت.
وی با بیان این نکته که جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد 54درصد گوشت قرمز مصرفی مردم را تولید می کنند، تصریح کرد: اجرای طرح زنجیره ای شدن گوشت قرمز عشایر نقش اثرگذاری در افزایش بهره وری، تعادل دام به مرتع و ارتقای درآمد این قشر زحمتکش دارد.
آزادی تصریح کرد: عشایر این استان سالانه بیش از 35هزار تن انواع محصول دامی تولید می کنند.
وی تعداد دام عشایر این استان را یک میلیون و 179 هزار راس برآورد کرد.
آزادی اظهار کرد: شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه،گچساران، دنا و بهمئی مهمترین مناطق عشایر نشین این استان هستند.
معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت:جامعه عشایری این استان سالانه قابلیت عرضه 94 هزار راس گوسفند و بره، 320 هزار راس بز و بزغاله و دو هزار و 600 راس دام سنگین از جمله گاو و گوساله را به بازار دارد.
وی بیان کرد: عشایر این استان با تولید سالانه بیش از 23 درصد از انواع محصولات کشاورزی و باغی، بیش از 10هزار متر مربع انواع صنایع دستی قالی، قالیچه،گبه،گلیم و جاجیم توانمندی خود را در بازار های ملی و منطقه ای نشان داده اند.
کهگیلویه و بویراحمد 70 هزار نفر جمعیت عشایر در قالب 11 هزارو 400 خانوار دارد.
انتهای پیام /
برچسب ها: تولید ، گوشت ، قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.