شهردار منطقه ۷ شهرداری مشهد از کاشت یک میلیون و 200 هزار بوته گل همزمان با بهار طبیعت در این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا عصمت پرست امروز در نشست خبری اظهار داشت: کاشت 800 درخت در کمربند جنوبی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و شوراهای اجتماعی یکی از مهم ترین برنامه های سال اینده شهرداری منطقه 7 است.

وی با اشاره به آماده سازی کمپ غدیر برای اسکان زائران و مسافران نوروزی افزود: این کمپ با ظرفیت 16 هزار نفر شب اسکان، آماده پذیرایی از زائران رضوی است.

شهردار منطقه 7 شهرداری مشهد با بیان اینکه نوروز 94 بیش از 700 هزار نفرشب اسکان در این کمپ انجام شد، عنوان کرد: تعداد 450 کانکس و 150 آلاچیق در این کمپ در نوروز پیش رو پذیرای مسافران خواهد بود.

عصمت پرست اظهار کرد: همچنین برای استقبال از بهار 95 تعداد یک میلیون و 200 هزار بوته گل در این منطقه کاشته می شود.

عصمت پرست با بیان اینکه کنترل هزینه‌ها در عملکرد شهرداری‌ها تاثیر بسزایی دارد گفت: کنترل هزینه‌ها در قالب اقتصاد مقاومتی می‌تواند عملی شود اما تمامی این مولفه‌ها به یک حرکت جهادی نیازمند است.

وی با اشاره به انجام ممیزی تمامی املاک در منطقه 7 شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌ها در بحث ممیزی املاک منطقه رایگان بودن و عدم استفاده از بودجه شهرداری‌ها بوده است.

شهردار منطقه 7 شهرداری مشهد افزود: در سال گذشته برای انجام ممیزی املاک مناطق شهرداری سخن از بودجه 15 میلیارد تومانی به میان امد اما ما در شهرداری منطقه نشان دادیم که این موضوع می‌تواند به صورت رایگان نیز صورت بپذیرد.

عصمت پرست با اشاره به انجام برخی فعالیت‌های عمرانی همانند خیابان دو طبقه محور کوشش تاکید کرد: این پروژه در بخش عمرانی متوقف شده و ما انتظار داریم تا در کارهای جهادی اگر کسی با ما همسو نمی‌شود حداقل مانع نیز نباشند.

وی گفت: سرانه فضای سبز منطقه بسیار بالا است اما این موضوع به دلیل تمرکز نقطه‌ای این سرانه فضای سبز در پارک‌های طرق و غدیر سبب نارضایتی مردم در این منطقه شده است.

شهردار منطقه 7 شهرداری مشهد میزان ایجاد فضای سبز در سال‌های 93 و 94 را حدود 18 هکتار اعلام کرد و گفت: قطعاً توسعه فضای سبز در قالب پارک‌های محله‌ای در منطقه یکی از مهمترین اهداف ما در بخش فضای سبز شهری است.

عصمت پرست از کاهش 14 درصدی صدور اخطاریه در سال جاری خبر داد و گفت: 22 هزار و 887 متر مربع میزان قلع بنا در سال گذشته بوده در حالی که این میزان در سال جاری به 15 هزار و 512 متر مربع رسیده است.

وی با اشاره به تشکیل 2 هزار و 152 پرونده تخلفات ساختمانی بیان داشت: امسال در بخش اجرای احکام 179 قلع و ابلاغ 243 پرونده جریمه انجام شد.

شهردار منطقه 7 شهرداری مشهد از ورود برخی زمین خواران به منطقه 7 خبر داد و افزود: در سال جاری با رصد دقیق بخش مبارزه با تخلفات ساختمانی توانستیم تا 6 هکتار از زمین‌های حاشیه شهر را از دست متصرفین و زمین خواران نجات دهیم.

عصمت پرست با اشاره به حوزه عمرانی خاطرنشان کرد: در سال جاری عملیات اجرایی 610 هزار مترمربع آسفالت با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان در منطقه هفت صورت گرفته است.

وی از کاهش 5 درصدی لکه گیری آسفالت در منطقه خبر داد و گفت: امسال 111 هزار مترمربع لگه کیری آسفالت با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در منطقه انجام شد.

شهردار منطقه 7 شهرداری مشهد با بیان اینکه پارسال 78 درصد اعتبارات شهرداری منطقه 7 جذب شد گفت: در سال جاری حدود 50 درصد از اعتبارات شهرداری محقق شده که نشان از وضعیتی نسبی تحقق می‌دهد.

گفتنی است منطقه هفت شهرداری مشهد با 220 هزار نفر جمعیت از غرب به خیابان امام رضا(ع) از شرق به طرق، از شمال به بازاررضا و از جنوب به کوه های خلج متصل می شود./س

انتهای پیام//

برچسب ها: استقبال ، بهار ، بوته گل ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.