فرمانده انتظامی نقده از انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر در این شهرستان و کشف چهار کیلوگرم انواع مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین از اعضای این باند خبر داد.

رسول مؤذن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ازارومیه ؛ اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی به هویت معلوم در امر تهیه و توزیع مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق به شناسایی مخفیگاه این متهم شده وبا کسب مجوز قضائی مخفیگاه این متهم را مورد بازرسی قرار داده و وی را به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی نقده تصریح کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از مخفیگاه این متهم مقدار چهار کیلو تریاک و هروئین را کشف و ضبط کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا پنج نفر متهم دستگیر و دو دستگاه خودروی سواری توقیف شد و متهمان جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مقامات قضائی این شهرستان تحویل داده شدند.

مؤذن با اشاره به ضرورت مبارزه با مواد مخدر، تاکید کرد: پلیس تمام توان خود را جهت مبارزه با قاچاق مواد مخدر و عوامل توزیع و پخش مواد مخدر به کار گرفته است و در این راستا نیاز است مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرائی همکاری لازم را جهت ریشه‌کن بلای خانمان‌سوز را با ماموران انتظامی آذربایجان غربی داشته باشند.

وی از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از هرگونه تهیه و توزیع مواد مخدر، مراتب را از طریق شماره تلفن 110 و یا 128 (پلیس مبارزه با مواد مخدر) به مأموران اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی نقده تصریح کرد: مردم می‌توانند هرگونه، انتقاد و پیشنهاد خود را از ماموران انتظامی این شهرستان از طریق شماره تلفن 197 و سامانه پیامکی 110197 به ستاد انتظامی نقده اطلاع دهند.

وی در بخشی از سخنان خود بهترین روش پیشگیری از اعتیاد را آگاه‌سازی در تمامی سطوح و سنین دانست و تصریح کرد: پیشگیری اصلی‌ترین و در واقع مهم‌ترین اقدام در بحث مبارزه با مواد مخدر است.

مؤذن با بیان اینکه بازگشت معتادان به مواد مخدر یکی از مهم‌ترین معضل شناخته شده در حوزه اعتیاد است، خاطرنشان کرد: وجود مواد مخدر و سهولت دسترسی به آن، مراقبت نکردن وکنترل نکردن معتادان معالجه شده، وجود شرایط منفی در اطراف فرد، پذیرفته نشدن این افراد در جامعه و ادامه انزوای آنان و احساس طردشدگی توسط اطرافیان و علمی نبودن اصول حاکم بر مراکز باز پروری و در نتیجه ناتمام ماندن یا ناقص اجرا شدن برنامه ترک اعتیاد به ویژه از نظر رهایی آلودگی جسم از ماده مخدر از سوی معتاد از جمله عوامل مهم در بازگشت معتادان به سوی اعتیاد هستند.

انتهای پیام /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.