رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی از انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر و دستگیری چهار قاچاقچی مواد مخدر در ارومیه و کشف 43 کیلوگرم تریاک از آنان خبر داد.

کریم اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران ازارومیه ؛ اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر ورود محموله مواد مخدر به شهرستان ارومیه از شرق توسط دو دستگاه خودروی سواری، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در حین کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه خودروی سواری پراید و سمند مشکوک شده و آنان را به ظن قاچاق مواد مخدر توقیف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ماموران پلیس راه در بازرسی از این خودروها 43 کیلوگرم تریاک کشف و ضبط کردند و متهمان را جهت سیر مراحل قانونی به مقر پلیس منتقل کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا پنج متهم دستگیر و دو دستگاه خودروی سواری کشف و ضبط شد و متهمان جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مراجع قضائی این شهرستان تحویل داده شدند.

اکبری خطاب به افراد فرصت‌طلب و قانون‌گریز گفت: با توجه به اشرافیت خوب اطلاعاتی حاکم در استان، کوچکترین حرکت و فعالیت مجرمانه از چشمان تیزبین پلیس و دیگر دستگاه‌های امنیتی استان مخفی نمی‌ماند و در صورت تکرار جرم دستگیر و بسزای عمل خود می‌رسند.

وی از همکاری خوب مردم با پلیس تشکر و قدردانی کرد و از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به فعالیت مجرمانه افراد سود جو و فرصت طلب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس 110 اطلاع دهند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی تاکید کرد: نیروی انتظامی برای مقابله با سوداگران مرگ و مخلان امنیت عمومی از ظرفیت موجود در تمام اقشار اجتماعی استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان‌های در مسیر ترانزیت مواد مخدر است و سالانه صدها کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف می شود، خاطرنشان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به تنهایی قادر به ریشه‌کن کردن مواد مخدر نبوده و در این راستا نیازمند یاری تمام دستگاه‌های اجرایی و مسئولان فرهنگی است.

اکبری بر ضرورت آگاه‌سازی جوانان در خصوص خطرات اعتیاد تاکید کرد و افزود: اگر اقدامی‌ جدی‌ برای‌ آگاه‌سازی‌ جامعه‌ در مورد عوارض‌ و خطرات‌ داروهای‌ نشاط‌آور ازجمله‌ اکستازی‌ انجام‌ نشود، در آینده‌ با گسترش‌ بیشتر این‌ داروها در میان‌ جوانان‌ و گرایش‌ آنها به‌ مواد خطرناک‌تری‌ نظیر هرویین‌ و کوکایین‌ روبه‌رو خواهیم‌ بود.

وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین عوامل گرایش جوانان به سوی اعتیاد می‌توان به شکست‌های روحی و عاطفی، انواع اختلال‌های شخصیتی و بیماری‌های روانی، ناتوانی در نه گفتن به سایر افراد، غرور کاذب یا خود کم‌بینی و لج‌بازی، کنجکاوی و کسب لذت‌های غیر معقول، مطرود بودن شخصیت معتاد اشاره کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.