مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های روز شهدا در استان را تشریح کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،سید مصطفی مهدی ، شهدا، خانواده شهدا و جانبازان را ولی نعمتان جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: امنیت، آسایش و رفاه ایران اسلامی به جهت از جان گذشتگی شهدا و خانواده‌های آن‌ها بوده است لذا باید همیشه و در همه حال به فکر آن‌ها باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جایگاه شهدا در پیشگاه الهی و حاضر بودن آن‌ها اذعان کرد: شهدا از ما انتظار دارند نسبت به عهد و پیمان خود با خدای شهدا پایبند باشیم از این‌رو همه ما به عنوان مسئولان نظام باید در تمامی عرصه‌ها و امورات همواره یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به روز شهدا در 22 اسفندماه به تشریح برنامه‌های این روز در سطح کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: برنامه‌های متعددی به مناسبت روز شهید در سطح شهرستان‌های هشت‌گانه استان برگزار می‌شود.

مهدی طرح موضوع روز شهدا در جلسه شورای اداری استان، هماهنگی و رایزنی با شهرداری‌ها و صدا و سیما و دیگر دستگاه‌ها جهت تبلیغات و اطلاع‌رسانی روز شهید، هماهنگی جهت دیدار با نماینده ولی‌فقیه با خانواده شهدایی که در اسفندماه متولد یا به شهادت رسیدند، بیان پیام استاندار و نماینده ولی فقیه به مناسبت روز شهدا از صدا و سیمای استان را از برنامه‌های اجرایی روز شهید در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

این مسئول در ادامه هماهنگی جهت ایراد سخنرانی ائمه جمعه و جماعات در خطبه‌های نماز جمعه، کاشت هزار و 800 نهال به یاد 1800 شهید استان، عطرافشانی گلزار شهدا، اختصاص موضوع انشاء مدارس به مناسبت روز شهدا، سرکشی از جانبازان، تجلیل از خادمان ایثار و شهادت، همایش پیاده‌روی، یادواره شهدای متولد یا به شهادت رسیده در اسفندماه، اهداء خون توسط کارکنان بنیاد شهید، برپایی ایستگاه صلواتی مقابل مصلاهای نماز جمعه و برگزاری برنامه تحلیلی به مناسبت روز شهدا در صدا و سیمای استان را از دیگر برنامه‌های روز شهدا بیان کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد تبلیغات مناسب در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ها، نامگذاری مسابقات برتر دسته‌های مختلف به نام روز بزرگداشت شهدا، نامگذاری اماکن و معابر و کوچه‌ها به نام شهدا، هماهنگی جهت ارائه خدمات پزشکی رایگان توسط دانشگاه علوم پزشکی استان در 22 اسفندماه در تمام شهرستان‌ها و افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و فرهنگی بنیاد شهید در سطح استان را از دیگر برنامه‌های روز شهدا در استان عنوان کرد.

مهدی در پایان با بیان اینکه روز شهدا باید برای نسل جوان تبیین شود، تصریح کرد: فلسفه نامگذاری این روز به نام روز شهدا و از خودگذشتگی و ایثار شهدا و جانبازان و ایثارگران در این روز باید مورد توجه قرار گیرد و اهداف این قشر به نسل جدید نیز منتقل شود
انتهای پیام /
برچسب ها: شهدا ، تشریح ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.