پنجمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی از سوم فروردین در قزوین گشایش می یابد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: در این جشنواره که تا دوازدهم فروردین در سرای تاریخی سعد السطنه قزوین برپا خواهد بود ، نمایندگانی از 30 کشور خارجی هم حضور خواهند یافت.

سعید وزیری نژاد افزد: شرکت کنندگان خارجی قصه ها، عروسک ها و داستان های قدیمی خود به این جشنواره خواهند آورد.

وزیری نژاد از تدارک 90 غرفه برای این جشنواره خبر داد و گفت: کارگاه های مختلف آموزشی، کارگاه بازی وجورچین با موضوع آثار تاریخی ، بازی های بومی، عروسک های بافتنی، نقاشی ، رصد آسمان، سلامت کودکان، آموزش شهروندی و بازی های رایانه ی کنترل شده از جمله غرفه های پیشی بینی شده ی این جشنواره است.

وی  ترویج بازی های بومی و محلی ، حمایت از تولیدکنندگان عروسک های بومی و معرفی کاروانسرای سعدالسلطنه به مردم  را از مهم ترین اهداف این جشنواره اعلام کرد.

وزیری نژاد همچنین از راه اندازی موزه ی مجازی در قزوین خبر داد وگفت:این سایت سوم فروردین رونمایی می شود و افراد با مراجعه به آن می توانند با انواع اسباب بازی های قدیمی آشنا  شوند.

وی افزود:  مردم  می توانند با عکس گرفتن از اسباب بازی قدیمی خود آن را در سایت قرار دهند.

به گفته ی وزیری نژاد بیش از 350 تصویر از اسباب بازی  قدیمی در این سایت قرار داده می شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تعداد بازدید کنندگان از این جشنوار را در چهارسال گذشته  چهار صد هزار نفر اعلام و پیش بینی کرد امسال هم بیش از صدهزارنفر از این جشنواره دیدن کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار