مدیرکل استاندارد خوزستان از ممانعت ورود 5 محموله وارداتی به ارزش بیش از 38 هزار دلار به داخل کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا دهدشتی زاده بیان کرد: به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی به کشور، این اداره بر تمام اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک خرمشهر را داشته باشند نظارت کرده و تنها در صورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استاندارد‌های مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آن‌ها صادر می گردد.

وی افزود: با این اقدام از ورود خسارت مستقیم به ارزش بیش از 1 میلیارد و 147 میلیون ریال به مصرف کنندگان داخلی جلوگیری به عمل آمده است.

دهدشتی زاده اظهار داشت: در بهمن ماه امسال 972 اظهار نامه گمرکی به اداره استاندارد خرمشهر از سوی گمرکات آبادان و خرمشهر ارجاع شد.

مدیرکل استاندارد خوزستان اذعان کرد: از کالاهای صادراتی و وارداتی تعداد 709 نمونه توسط کار‌شناسان ادارات استاندارد خرمشهر و آبادان و با همکاری شرکت‌های بازرسی، نمونه‌برداری شده و به آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده ارسال شده‌اند.

وی بیان داشت: در مدت مذکور تعداد 741 گواهینامه برای کالاهای وارداتی صادر شده و از ورود پنج محموله وارداتی به ارزش بیش از 38 هزار دلار به داخل کشور جلوگیری به عمل آمده و از ورود خسارت مستقیم به ارزش بیش از 1 میلیارد و 147 میلیون ریال به مصرف‌کنندگان داخلی جلوگیری شد که از جمله آن ها می‌توان به لوازم خانگی، ابزار و ظروف اشاره کرد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: ورود ، محموله ، وارداتی ، اهواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.