مدیر رادیو سلامت گفت: شبكه رادیویی سلامت، ویژه برنامه‌های متنوعی همچون «سین مثل سلامت»، «سبد سبد سلامت»، «به سمت بهار» را برای پخش در ایام نوروز 1395 تدارك دیده است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت؛ دكتر «صدیقه اعتماد سعید»، مدیر شبكه رادیویی سلامت با بیان این كه این شبكه رادیویی در راستای ارتقای دانش سلامت شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش ویژه برنامه‌های متنوع و مختلفی را در ایام نوروز 95 تدارك دیده است، گفت: شبكه رادیویی سلامت در ایام نوروز سال 1395 با پخش 7 هزار و 280 دقیقه (122 ساعت) برنامه با عناوینی هم چون «سین مثل سلامت»، «سبد سبد سلامت»، «به سمت بهار»، «خودمونی»، «كوله بار»، «سفره نوروزی»، «پشت پلك صبح» و «اطلاع رسانی جاده ای» به استقبال بهار می رود. 

وی افزود: برنامه‌های نوروزی رادیو سلامت با پخش ویژه برنامه تحویل سال نو با عنوان «سین مثل سلامت» به تهیه كنندگی شهرام زین العابدین از گروه تغذیه و سلامت این شبكه رادیویی، از ساعت 6 صبح (به مدت 240 دقیقه) آغاز می‌شود.

وی «سبد سبد سلامت» را عنوان برنامه ای از گروه خانواده رادیو سلامت دانست و افزود: این برنامه رادیویی در تلاش است با ایجاد فضای متنوع، مفرح و شاد، پیام های بهداشتی، زیست محیطی و خود مراقبتی را به شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش و مسافران نوروزی ارائه دهد؛ اما این بار با ارائه سبدهای سلامتی و قرار دادن هر بخش در قالب یك سبد، نكات آموزشی را بازگو می كند.

مدیر رادیو سلامت ادامه داد: ویژه برنامه «سبد سبد سلامت» به تهیه كنندگی موسی نظری و فرانك ترابی، از 29 اسفند ماه هرروز از ساعت 10 به مدت 110 دقیقه با بخش‌هایی همچون سبد سیر، سبد سیب، سبد سمنو، سبد سركه، سبد سماق، سبد سبزه و سبد سنجد به موضوعاتی از قبیل خود مراقبتی، طب مسافرتی، تغذیه مناسب، آشنایی با جاذبه های گردشگری كشور، نكات روانشناسی و تفكر مثبت، صله رحم، معرفی نمادهای نوروزی و هفت سین می‌پردازد.

وی رویكرد اصلی این برنامه را یادآوری مسائل مورد نیاز مخاطبان در تعطیلات نوروزی دانست و گفت: كه از طریق بخش هایی هم چون ایمنی مسافرت، كمپین حفظ محیط زیست، معرفی مراكز درمانی و بیمارستانها، اطلاع رسانی در خصوص سفر راهیان نور، اگه سلامت نبود، داروهای مورد نیاز در مسافرت، احترام به بزرگترها، آداب و فرهنگ نوروزی، دیدار با بیماران بهبودیافته؛ تلاش دارد به تبیین و رفتارسازی سالم در شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش دست یابد.

اعتماد سعید در ادامه با بیان اینكه گروه تغذیه و سلامت رادیو سلامت نیز برنامه «به سمت بهار» را برای شنونده‌ها تدارك دیده است، اظهار كرد: برنامه «به سمت بهار» به تهیه كنندگی سولماز عطایی و نازیلا نظمی، از 29 اسفند ماه هرروز از ساعت 18:20 به مدت 90 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز پخش می‌شود. 

در این برنامه، عوامل برنامه سوار بر قطاری هستند كه در بهار هر روز قصد سفر به یكی از شهرهای دیدنی ایران را دارند. عمو نوروز در این سفر همراه عوامل برنامه ساز است و از آداب و سنت های قدیمی و اجتماعی نوروز می گوید كه از خاطره ها رفته است و او به شیوه ای طنز آلود به این مسائل اشاره می كند. در این برنامه با حضور میهمانان و كارشناسان به موضوعات مختلفی همچون بهداشت و تغذیه در سفر، دید و بازدیدهای نوروزی، نكات ایمنی در رانندگی، گردشگری و راهیان نور و ... پرداخته می شود.

یادآور می‌شود، برنامه‌های شبكه رادیویی سلامت به صورت 24 ساعته از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده‌های صدای دانش، نشاط و آرامش می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار