امام جمعه اصفهان گفت: در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید هنر روز پیاده شود و روحانیون باید مشوق کارهای هنری در مساجد باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید یوسف طباطبایی‌نژاد امشب در مراسم گرامیداشت بیست و سومین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با عنوان «مسجد سنگر اسلام و انقلاب» ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و رحلت آیت‌الله واعظ طبسی اظهار کرد: هنر اگر برای هنر باشد هیچ خاصیتی ندارد اما اگر با هدف باشد بسیار مفید است.

وی در ادامه افزود: شعر به عنوان یک هنر از دیرباز تاکنون با اهداف متنوعی سروده می‌شده است که آن هم اگر بدون هدف باشد نوعی وقت تلفی و منحرف کردن ذهن بشر است؛ برای مثال شعر در زمان پیامبر(ص) با هدف ترویج مکارم اخلاق، در مدح معصومین و برای مصائب اهل بیت(ع) سروده می‌شده و هدفی مقدس داشته است.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر لزوم هدف‌دار بودن هنر در عرصه‌های مختلف گفت: نه تنها هنر بلکه هر اقدام و یا حرفی بدون هدف و بی‌جا انجام شود بی‌فایده بوده و وقت انسان‌ها را تلف خواهد کرد، بنابراین انسان باید در همه کارهای خود به دنبال هدف باشد.

وی تصریح کرد: رژیم منحوس صهیونیستی در ساخت فیلم‌ها و حتی کارتون‌های خود هدف مشخصی را دنبال می‌کند و آن هدف غلط، برتر نشان دادن قوم یهود به دیگر اقوام است که در مضمون همه تولیدات هنری خود چنین چیزی را به کار می‌برند و بدون شک ما که مسلمان هستیم باید در ساخت فیلم‌های خود دقت کنیم که با هدف باشد.

طباطبایی‌نژاد اذعان کرد: متاسفانه در ساخت برخی از سریال‌ها دقت نمی‌کنیم و برای نشان دادن یک هدف صحیح هزاران موضوع بی‌فایده را در فیلم می‌گنجانیم تا در آخر آن فیلم تنها به یک هدف برسیم، در حالی که ممکن است مخاطب آخر فیلم را نبیند و فقط تاثیرات مخرب آن را فراگیرد.

وی بیان کرد: در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید کار روز انجام شود و هنر روز پیاده شود، همه چیز باید به روز باشد، حتی روضه‌خوانی‌ها هم در مساجد باید بر اساس مباحث روز توسط ائمه جماعت، روحانیون و مداحان انجام شود؛ بنابراین روحانیون باید مشوق کارهای هنری در مساجد باشند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: همچنین در مساجد باید هنرهای متنوعی را در کنار کارهای فرهنگی به بانوان آموزش داد، هنرهای مختلفی همچون هنر آشپزی، هنر خیاطی و حتی هنر آرایشگری به دختران آموزش داده شود چراکه اینها درس زندگی و آموزه‌های دینی است و از بسیاری از طلاق‌ها جلوگیری خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به لزوم استفاده حداکثری ائمه جماعت از امکانات مساجد متذکر شد: ائمه جماعت در مساجد باید از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در مساجد حداکثر بهره را ببرند و اگر از این امکانات استفاده نکنند قطعا خیانت کرده‌اند چراکه در حقیقت هزینه و امکانات بیت‌المال را تلف کرده‌اند.


انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.