داور بخش خط نقاشی هفتمین جشنواره هنر جوان، هنرمندان جوان خط نقاش را به ابداع تركیب‌های جدید خط و نقاشی توصیه كرد.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛نصرالله افجه‌ای، ارسال آثار توسط هنرمندان به یك جشنواره را بدون شناخت موضوع جشنواره و فراخوان آن امری اشتباه دانست و گفت: تولید اثر بدون مطالعه اولیه و براساس ذهنیات خود هنرمند از اساس غلط است و باعث می شود آن اثر در رقابت با آثار سایر هنرمندان كنار گذاشته شود و هنرمند مأیوس از این موضوع در كارش شكست بخورد.

وی ادامه داد: البته این موضوع تنها مختص شركت‌كننده‌ها نمی شود بلكه داوران جشنواره كه نقش عمده ای در انتخاب آثار دارند هم باید با شناخت سیاست‌گذاری های جشنواره و شرایط شركت كننده‌ها اقدام به داوری آثاركنند.

این چهرۀ ماندگار خوش‌نویسی،  برگزاری كارگاه آموزشی در جشنواره ها را در هدایت و راهنمایی هنرمندان مفید ارزیابی كرد و گفت: برای هماهنگی هر چه بهتر میان هنرمندان و  آن چیزی كه دبیرخانه جشنواره مدنظر دارد، باید سعی كنیم فاصله ها را كم كنیم و از این نظر نقش كارگاه های آموزشی می‌تواند در به حداقل رساندن این فاصله ها تأثیرگذار باشند.

داور بخش خط نقاشی هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان، انتخاب موضوع برای یك جشنواره را نیازمند كار كارشناسی و علمی دانست و این طور بیان كرد: انتخاب شایسته یك موضوع در جشنواره باید اصلی ترین توجه شورای سیاست گذاری آن باشد و به گونه ای انتخاب شود كه هنرمند در جمع‌آوری منابع اطلاعاتی دچار اشتباه نشود.

افجه ای ایجاد نوآوری و آفرینش خلاقیت را به هنرمندان جوان خوش‌نویس توصیه كرد و اظهار داشت: هنرمندان جوان همیشه باید به دنبال تولید نوآوری و اختراع باشند و در این راه هنر خط نقاشی كه یك هنر اصیل و قدیمی است باید با تجدیدنظر درون خود و قدم برداشتن به سمت ابداع  تركیب های جدید خط و نقاشی سعی كند از هنرهای دیگر عقب نماند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار