تحول دانشگاه تهران به دانشگاهی کارآفرین با فعالیت پارک علم و فناوری

سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در راستای برنامه تحول این دانشگاه به دانشگاهی کارآفرین، فعالیت می‌کند.

دکتر اصلانی سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفت‌وگو باخبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شکل گیری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاسیس مرکز رشد واحدهای فناور در سال 1382 آغاز شد و در واقع موافقت اصولی آن در سال 1384 از وزارت علوم اخذ و این مجموعه به طور رسمی افتتاح شد. این پارک با بازنگری برنامه‌های خود از سال 1393، در راستای تحول دانشگاه تهران به دانشگاه کارآفرین فعالیت می‌کند و تلاش می‌کند زمینه ساز اهداف بلندمدت دانشگاه تهران در راستای اقتصاد مقاومتی باشد.

دکتر اصلانی با اشاره به موانع توسعه پارک‌های علم و فناوری عنوان کرد: محدودیت منابع مالی و امکانات، تعدد قوانین بالادستی، فقدان فرهنگ کارآفرینی و کمبود برخی زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری از جمله موانع توسعه پارک‌های علم و فناوری است.

سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تاکید کرد: پارک های علم و فناوری نقش مهمی در ارتقای دانش ملی به صنعت ملی‌، استقلال مالی دانشگاهها و تحول اقتصاد به اقتصاد دانش بنیان ایفا می کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه تاکنون 413 شرکت دانش بنیان رشد مراحل ارتقای خود را در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران طی کرده‌اند، بیان کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با ارائه خدماتی از قبیل ثبت مالکیت فکری، ارائه دوره‌های آموزشی، خدمات ارتباطی و اطلاع رسانی، ارائه مشاوره‌های حقوقی‌، بازار یابی و گمرکی از شرکت‌های مستقر در آن حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار