دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: سند توسعه دانش بنیان استانی برای هر استان با کمک مسئولان اجرایی و روسای دانشگاهها و پارک‌های علم و فناوری تدوین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور کبکانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور امروز در حاشیه دومین نشست گفتمان سازی نقشه جامع علم یکشور که در دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد،‌ گفت: ما امروز شاهد دومین نشست استانی بودیم که اولین نشست با استان قزوین صورت گرفت که در آن نشست مسئولین دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و استاندار و امام جمعه قزوین حضور داشتند و در این نشست ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور جلسه‌ای داشت با نمایندگان و مسئولین دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و مراکز پژوهشی چهار استان فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد که از هر چهار استان یک منطقه از بخش آمایش عالی را تشکیل می‌دهند

وی افزود: از رؤسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری دعوت به عمل آمد که نسبت به توانایی ها‌ و ویژگی‌های متفاوت هر استان و منطقه‌، عملکرد و فعالیت و برنامه‌های ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به اطلاع آنها رسانده شود.

وی تصریح کرد:  این مهمانان هم مطالبی را با توجه به توانایی‌های استانشان ارائه دادند.

کبکانیان افزود: محور اصلی این گردهمایی رسیدن به سهم دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در اجرایی کردن نقشه جامع علمی کشور بود و البته شاید به عنوان نخستین گفتمان‌سازی نقشه جامع علمی کشور و ایجاد گفتمان نقشه جامع علمی به عنوان اولین گام در دستور کار است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: این جلسه سه مصوبه داشت؛ یک سند توسعه دانش‌بنیان استانی هر استان و منطقه با کمک مسئولین اجرایی استان، دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و نماینده ولی فقیه هر استان تنظیم خواهد شد. دو کارگروه‌هایی برای شناسایی مزیت‌های مؤسسات آموزش عالی و پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری آن استان ایجاد خواهد شد و کارگروه‌ دیگری برای شناسایی مناطق اقتصادی و صنعتی و نیازهای صنعت و کشاورزی و اقتصاد دانش‌بنیان آن منطقه ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: کارگروهی برای استفاده از نظرات محققین و اساتید دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران این استان‌ها در تدوین اسناد ملی و سیاست‌هایی که در سطح کشور توسط ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور انجام می‌گیرد ایجاد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار