وزیر علوم گفت: علاوه بر بودجه اختصاص یافته به دانشگاه‌های سراسر کشور مبلغ 7 هزار میلیارد تومان در جهت تجهیز و تاسیس آزمایشگاه‌های مرکزی سراسر کشور اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر فرهادی عصر امروز در دانشگاه خوارزمی با اشاره به 2880 واحد آموزش عالی در سراسر کشور اظهار داشت: تعداد 70 دانشگاه در کشور به صورت سرپرست اداره می‌شدند که خوشبختانه با دکتر سبحان الهی امروزه همه دانشگاه‌های کشور از مدیریت جداگانه بهره‌مند خواهند شد.

وزیر علوم با بیان این که دانشگاه خوارزمی سابقه 100 ساله دارد، افزود: دانشگاه تربیت معلم تحت عنوان دانشگاه خوارزمی دارای کیفیت علمی بالایی است و در سال آینده با بررسی دانشگاه‌های سراسر کشور بر اساس شاخص‌های تعیین شده 10 دانشگاه برتر معرفی می‌شوند.

فرهادی ابراز داشت: طرح رتبه بندی‌ دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و دانشگاه‌ها بر اساس مهارت آموزی و بین المللی بودن آنها تقسیم بندی می‌شود.

وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه خوارزمی به خاطر تجربه، سوابق، برنامه‌های کلان آموزشی یک دانشگاه جامع بوده و من امیدواریم این دانشگاه جزو 10 دانشگاه برتر ایران قرار بگیرد.

فرهادی با بیان این که سند راهبردی توسعه آموزش عالی مشخص شده است، تصریح کرد: دانشگاه‌های برتر به صورت غیر رسمی جلساتی برگزار کرده و مسائل و موانع دانشگاه را بررسی می‌کنند.

وی تاکید کرد: در آینده نزدیک در کشور 120 آزمایشگاه مرکزی خواهیم داشت.

فرهادی اظهار کرد: 18 هزار و 500 امکانات آزمایشگاهی برای دانشگاه‌های سراسر کشور در نظر گرفته‌ایم و طی جلساتی دستور تاسیس آزمایشگاه‌های مرجع داده شده است.

فرهادی عنوان کرد: بعضی از رشته‌ها عمرشان به پایان رسیده و باید کنار گذاشته شوند و ما اعتبارات ویژه‌ای با کنار گذاشتن این رشته‌ها به بخش پژوهش و توسعه کیفی و آموزشی تخصیص داده‌ایم.

وزیر علوم افزود: علاوه بر بودجه دانشگاه 7 هزار میلیارد تومان بودجه به صورت متمرکز در اختیار دانشگاه برای تجهیز و نوسازی آزمایشگاه و کارگاه در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: در جهت تاسیس آزمایشگاه‌های مرکزی توافقاتی در نظر گرفته و من امیدواریم که این دانشگاه به خاطر تجربیاتش به جایگاه اصلی برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.