رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از تحول اساسی و زیرساخت‌های تعزیرات و افزایش صلاحیت‌ها در قانون برنامه ششم توسعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشیدی معاون وزیر دادگستری در همایش سراسری مدیران سازمان تعزیرات و تعزیرات حکومتی گفت: امروز بعد از گذشت 11 ماه با یک کار فشرده و جدی، ارزیابی علمی و اخلاقی از 440 تن از پرسنل تعزیرات انجام شد و این ارزیابی علمی و اخلاقی گام مهمی در جهت مبارزه با  قاچاق کالا است؛ همچنین با ارزیابی علمی از کارکنان تعزیرات شاهد افزایش حقوق و دستمزد این کارکنان خواهیم بود، به طوری که هزینه 80 درصد حقوق قضات را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: در قانون برنامه ششم چند حکم برای تعزیرات در نظر گرفته شده که با تصویب در مجلس، شاهد تحول زیرساختی و افزایش صلاحیت‌های سازمان خواهیم بود.

جمشیدی عنوان کرد: در سال جاری در برنامه پنج ساله که تا 2 ماه آینده آماده و تدوین خواهد شد و هفت محور اساسی را در برنامه لحاظ خواهیم کرد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تصویب یگان نظامی برای تعزیرات با موفقیت پلیس نیروی انتظامی همراه شد و امیدواریم در سال آینده یگان انتظامی تعزیرات ایجاد شود.

معاون وزیر دادگستری اذعان کرد: راه‌اندازی سیستم مدیریتی پرونده می‌تواند گام مؤثری در روند رسیدگی به پرونده باشد که با راه‌اندازی سامانه دادرسی الکترونیک از مرحله تشکیل پرونده و صدور و ابلاغ آن تمام سوابق دراین سامانه ثبت می‌شود حتی صلاحیت وکلا از طریق این سامانه ثبت می‌شود و باعث می‌شود وکلایی که صلاحیت ندارند امکان قضاوت در خصوص پرونده‌های تخلفاتی را نداشته باشند.

جمشدی در پایان عنوان کرد: تبادل الکترونیک پرونده‌ها از گمرک در سایر بخش‌ها به تعزیرات به راه‌اندازی این سامانه اتفاق می‌افتد و به صورت الکترونیکی پرونده‌ها به تعزیرات ارجاع می‌شود این درحالی است که تاکنون پرونده متخلفان توسط کامیون جابه‌جا می‌شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار