یکی از اتفاقات مهم در جشنواره مد و لباس که حاصل رویکرد ارزشمند مردم و شهروندان سراسر کشور است حضور فعال مردم در بخش مسابقه دیجیتال مردمی است.

حمید قبادی مدیر کارگروه مد و لباس کشور و دبیر جشنواره بین المللی مد و لباس در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص پنجمین دوره این جشنواره و اقداماتی که امسال صورت گرفت، گفت: جشنواره امسال دستخوش تغییرات مثبت و رو به جلویی شد که مهمترین آن‌ها تاکید بر نگاه فرهنگی و هنری و الگوسازی به همراه تمرکز بر فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه بود.

وی افزود: حذف بخش فروش به صورت متمرکز و توسعه آن در 1500 مرکز در سراسر کشور اتفاق مهم دیگری بود که با همکاری 16 اتحادیه تهران، قم، اصفهان، البرز، آذربایجان شرقی و خراسان رخ داد. نکته دیگری که حائز اهمیت است این بود که ما به سمت استاندارد شدن فعالیت‌ها رفتیم و برگزاری مسابقه زنده طراحی لباس و پارچه گام بزرگی بود که در این عرصه برداشته شد.

قبادی ادامه داد: همانطور که در ایام فاطمیه بودیم و هستیم طراحان برای ادای دین به موضوع ارزشی عفاف و حجاب مسابقه زنده طراحی چادر را نیز برگزار کردند که آن هم بیش از 12 ساعت زمان برد.در ضمن ما امسال شاهد افزایش کیفیت آثار و تایید آن ها توسط هیئت داوران و مخاطبان بودیم و رقابت سخت و فشرده‌ای بین طراحان وجود داشت که از بین کارهای ارائه شده در مجموع حدود 220 اثر انتخاب و نمایش  داده شدند.

وی اظهار داشت: اتفاق دیگری که حاصل رویکرد ارزشمند مردم و شهروندان سراسر کشور بود شرکت آن‌ها در مسابقه دیجیتال و مردمی جشنواره است که همچنان ادامه دارد و علاقه مندان می توانند تا پایان اردیبهشت در این مسابقه شرکت کنند. تا کنون بیش از 40 هزار نفر در این بخش شرکت کرده‌اند که این حضور به نحوی استفاده بهینه از شبکه مجازی و اینترنتی را نمایان می‌کند. پیش بینی ما این است که دست کم 500 هزار نفر در این جشنواره شرکت کنند و بهترین آثاری که مورد نظر آن‌ها و ما است را با رأی و نظرشان انتخاب کنند تا با الگوسازی به وسیله آنها شاهد رواج این کارها در جامعه باشیم و ما امیدواریم این بخش به خوبی به خوبی به اجرا درآید.

مدیر کارگروه مد و لباس کشور با اشاره به یکی دیگر از اقداماتی که امسال صورت گرفته عنوان کرد: ویترین ملی امسال با شعار محصول ایرانی، پارچه ایرانی و ایده ایرانی کار خود را آغاز کرد و ما در این راستا شاهد حضور 20 برند ایرانی بودیم که از کیفیت بالایی برخوردار بودند و تک تک موارد تولیدیشان از نخ گرفته تا پارچه توسط خودما تولید شده اند.

وی تصریح کرد: امیدوارم شاهد گسترش  این فعالیت‌ها در سال‌های بعدی باشیم چرا که تاثیرگذاری و جذب بیشتر مردم به پوشاک ایرانی مشروط به این است که ما چه قدر به ظرفیت های موجود در این حوزه اتکا و اعتماد کنیم.

دبیر  پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با اشاره به داوری‌ها و کاربردی بودن طرح های پذیرفته شده  خاطرنشان کرد: داوری در این جشنواره منطبق بر اصول و حرفه ای صورت گرفته و رویداد خوب و کم نظیری که امسال در این مورد وجود دارد پاسخگویی داوران به درخواست های تجدید نظر و یا نقد های شرکت کنندگان است که در این برنامه افراد می توانند دلایل رد یا قبولی اثر را جویا شوند. اما نکته دیگر کاربردی و اسلامی بودن لباس ها است که در این خصوص پوشاک طبقه بندی شده اند و لباس مجلسی، اجتماع و .... از یکدیگر متمایزند؛  و با اطمینان می توان گفت که غیر از لباس های مفهومی که منحصر به ارائه الگو و مفهوم خاص است و کاربرد اجتماعی ندارند، همه لباس ها در چهارچوب شرعی و اجتماعی قرار می گیرند و ما امیدواریم که این آثار با تمهیداتی در سراسر کشور گسترش پیدا کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار