مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: از ابتدای سال ۹۴ تاکنون ۱۹ سند استاندارد ملی در استان اردبیل تدوین شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هاشم علایی در جلسه بررسی روند تدوین استاندارهای ملی در اردبیل اظهار داشت: از ابتدای سال 94 تاکنون 19 سند استاندارد ملی در حوزه‌های عمران، مکانیک، انرژی، خدمات، صنایع غذایی، مهندسی پزشکی و فناوری اطلاعات در استان اردبیل تدوین شده است.

وی حمایت از مشتری، افزایش کیفی محصولات، افزایش ایمنی، توسعه فناوری و ایجاد تسهیل در تجارت بین‌المللی را از مزایای تدوین استاندارد ملی دانست و بیان کرد: در راستای رسیدن به این اهداف مهم در سطح استان تلاش همه‌جانبه‌ای انجام می‌شود و تدوین استانداردهای ملی گواهی بر این امر است.

علایی تصریح کرد: باید تلاش شود تا در تدوین استاندارد های ملی ظرفیت‌های بومی استان مورد توجه بوده و از این طریق بتوانیم میزان تجارت و رقابت در بازارهای بین‌المللی را توسعه و ترویج دهیم چرا که تدوین استاندارهای بین‌المللی در این زمینه راهکاری موثر و مناسب بوده و گامی در راستای فناوری و علم جهان است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی در استانداردسازی و تدوین استانداردهای ملی افزود: تلاش می‌کنیم تا با افزایش تعامل و همکاری‌ها با دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان در زمینه استانداردسازی محصولات بومی و داخلی استان اقدامات شایسته‌ای انجام دهیم.

وی توسعه تولیدات بومی استان بر اساس معیارهای استانداردهای ملی و بین‌المللی را از اهداف اساسی دانست و گفت: حمایت از مصرف‌کنندگان، افزایش بهداشت و ایمنی و توسعه اقتصادی از مهمترین اهداف بوده که با تشکیل کارگروه‌های تخصصی مختلف با استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در زمینه اقتصاد مقاومتی در صدد دستیابی به این اهداف هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تدوین ، سند ، ملی ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.