متخصص بیماری‌های داخلی گفت: مرحله بعد از ترخیص از بیمارستان آغاز مرحله توانبخشی است.

کامرانی اکبری متخصص بیماری‌های داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: توانبخشی همانطور که در نظام سلامت مغفول مانده است در بین مردم جامعه نیز نقش حقیقی خود را پیدا نکرده است و این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی از سوی رسانه‌ها و محتواسازی از سوی متولیان بهداشت و درمان کشور است.

وی در ادامه افزود: با توجه به آمار بالای تصادفات در کشور معلولیت‌های ناشی از این تصادفات معلولیت‌های ناشی از بیماری‌های مادرزادی، معلولیت‌های ناشی از سالمندی و سکته‌های قلبی مغزی و... توانبخشی بار معنایی خاصی پیدا می‌کند اما به دلیل نداشتن آگاهی کافی مردم ،کمرنگ دیدن توانبخشی در نظام سلامت و نداشتن پوشش بیمه‌ای توانبخشی افراد با بیماری تشدید شده و هزینه‌های بالای درمان دست و پنجه نرم می‌کنند.

اکبری کامرانی ضمن اشاره به زمان طلائی توانبخشی در گام‌های نخستین خاطرنشان کرد: امیدواریم با آگاهسازی جامعه نسبت به خدمات توانبخشی شاهد کاهش هزینه‌های درمان و ارتقا نظام سلامت کشور باشیم.

وی مرحله بعد از ترخیص از بیمارستان را آغاز مرحله توانبخشی دانست و گفت: به عنوان مثال در سکته‌های مغزی اگر توانبخشی به موقع انجام شود فرد لختی بدن، اختلالات گفتاری و... را در کنار تیم توانبخشی به حداقل ممکن می‌رساند اما متأسفانه در کشور ما بعد از ترخیص، فرد در دوران طلائی توانبخشی به خانه مراجعت کرده و از خدمات توانبخشی محروم می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار