شهرکرد؛

20 اردیبهشت زمان ورود عشایر به چهارمحال و بختیاری

زمان ورود عشایر به چهارمحال و بختیاری، 20 اردیبهشت 95 و فرصت چرای دام آنها در مراتع استان تا 20 شهریور تعیین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: زمان ورود عشایر به مناطق آزاد و حفاظت شده این استان، به ترتیب 20 و 31 اردیبهشت 95 و زمان خروج آن ها از استان، برای کوچ به مناطق گرمسیری، 20 شهریور تعیین شده است.

یحیی حسین پور، با اشاره به کوچ اکثریت جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری از خوزستان، افزود: با توجه به وضعیت نامناسب برخی مراتع استان، به عشایر توصیه می شود تقویم کوچ را رعایت کنند.

وی، از پیش بینی تمهیدات لازم برای ورود عشایر به استان هم خبر داد و گفت: قبل از ورود عشایر، علوفه و آب مورد نیاز در اختیار آنها قرار می گیرد.

حسین پور اضافه کرد: برای تأمین امنیت و استقرار اکیپ های دامپزشکی در زمان ورود عشایر نیز برنامه ریزی لازم انجام شده است.

وی یادآور شد: عشایری که زودتر از موعد مقرر به مراتع استان کوچ کنند، از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جریمه می شوند.

استان چهارمحال و بختیاری با 126 هزار نفر جمعیت عشایری، بعد از فارس، دومین استان عشایر نشین کشور است.

عشایر چهارمحال و بختیاری در قالب 14 هزار و 657 خانوار عشایری در 85 درصد گستره جغرافیایی این استان استقرار دارند.

جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری که حدود 62.10 درصد جمعیت عشایری کشور و 5.10 درصد جمعیت این استان را تشکیل می دهد، از اقوام بختیاری، قشقایی، چهرازی، نصرآبادی و دهکردی هستند.

عشایر چهارمحال و بختیاری برای ییلاق بهار و تابستان در این استان سکونت دارند و در فصول سرد سال، به سمت مناطق قشلاقی و گرمسیر استان خوزستان کوچ می کنند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شهرکرد ، عشایر ، کوچ ، مراتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار