فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان کشفیات مواد مخدر در استان را 4 هزار و 762 کیلوگرم عنوان کرد که نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش کشف داشتیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سردار عبدالله نظرپور با بیان اینکه ورود مواد مخدر به استان از 4 گلوگاه اصلی شامل خیرآباد بهبهان، امام زاده عبدالله هندیجان، پل زال اندیمشک و سراک ایذه انجام می شود افزود: مواد سنتی از گلوگاه های بهبهان و هندیجان و مواد روانگردان صنعتی از طرف پل زال و کوهدشت لرستان و شیشه از استان های تهران و البرز وارد استان می شود.

وی تصریح کرد: امسال نشست های مقابله با مواد مخدر در شهرستان های بهبهان، هندیجان، آبادان، اندیمشک و اهواز به دلیل داشتن آمار بالای خرید و فروش مواد مخدر برگزار شد.

سردار نظرپور بیان کرد: در کشفیات هروئین 54 درصد کاهش داشتیم که به دلیل کمتر مصرف کردن هروئین است، اما در کشفیات حشیش 88 درصد معادل 1 هزار و 764 کیلو افزایش کشف داشتیم.

فرمانده مرزبانی ودریابانی خوزستان اذعان داشت: همچنین کشفیات کراک به دلیل آسیب رساندن سریع آن به بدن و کمتر مصرف شدن آن، منفی بوده است.

وی گفت: در سال جاری در زمینه مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر 563 نفر توزیع کننده، 1 هزار و 861 نفر حمل کننده، 2 هزار و 134 نفر خرده فروش و 357 قاچاقچی شناسایی و 87 باند متلاشی و عوامل آن دستگیر شدند.

نظرپور از کشت غیرقانونی خشخاش در برخی نقاط استان خوزستان ابراز نگرانی نمود و خاطرنشان کرد: در دزفول 2 هزار نقطه خشخاش کشت می شود و در شهرستان های دیگر نیز یک تا چندین نقطه کشت خشخاش وجود دارد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.