دبیر هنری ستاد استقبال از بهار 95 شهرداری مشهد از مرحله اول نصب المان‌های استقبال از بهار در سطح شهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،میثم مرادی  در برنامه زنده تلویزیونی «اشاره» که از سیمای خراسان رضوی پخش شد، افزود: از مجموع 1800 اثر ارسال شده به دبیرخانه «جشنواره بهار فیروزه‌ای» تعداد 65 اثر به صورت قطعی انتخاب و تعدادی از این آثار بنا به توصیه داوران، تکثیر شد.
وی با بیان اینکه  95 المان نوروزی ساخته و از بیست و ششم اسفندماه 94 مرحله اول نصب المان‌های آغاز شده گفت : همچنین بخشی از المان‌های سال‌های گذشته نیز رنگ‌آمیزی و بازسازی شده و در حاشیه شهر نصب می شود.
دبیر هنری ستاد استقبال از بهار 95 شهرداری مشهد به تشریح مکان‌های نصب المان‌های منطقه یک پرداخت و افزود: المان‌های «به سمت بهار» در چهارراه احمد اباد جنب هتل هما، «خانه مادر بزرگه» نرسیده به نرده‌های سرم سازی رازی، « آوای مهر» میدان احمد آباد لچکی بانک صادرات، « انیس کنج تنهایی» خیابان دانشگاه جلوی بازارچه کتاب، « از ماست که بر ماست» بولوار ملک اباد، «دسته دسته خاطرات» میدان راهنمایی، «دور افتخار» تقی آباد ابتدای کوهسنگی، « دخترک گل فروش» بولوار سجاد، «خاطرات کودکی» میدا ن فلسطین، « کودکی من» دستغیب ابتدای خیابان بیستون، « نوروز خوانی» چهار راه دکترا، « عید دیدنی» حد فاصل چهار راه احمدآباد و سه راه راهنمایی، « طرحی نو» بیمارستان قایم و تقی آباد، « جلد دفتر» تقی آباد و «پرچم ایران» حد فاصل سه راه راهنمایی و میدان احمدآباد نصب می‌گردد.
مرادی افزود:در منطقه 2 هم « پلاک 95» در میدان جانباز لچکی ماشین تحریر، « حق مسلم» میدان بو علی، « نور دیده» پروما لچکی بانک صادرات، « شاهنامه» بولوار فردوسی، قصه‌های مادر بزرگه» و ... در منطقه 2 نصب خواهد شد.
رونمایی ویژه از تعدادی المان‌های نوروزی
دبیر ستاد استقبال از بهار 95 شهرداری مشهد بخشی از المان‌های نوروزی را دارای پیام دانست و خاطرنشان ساخت: در این زمینه، بیست و هفتم اسفندماه جاری از المان انرژی هسته‌ای با حضور پدر شهید احمدی روشن از شهدای هسته‌ای کشور روبروی دانشگاه فردوسی رونمایی شد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از این المان‌ها دائمی است، ادامه داد: درروز جمعه هم از المان شهدای غواص در میدان شهدای غواص واقع در بولوار هاشمیه بهره‌برداری خواهد شد.
افتتاح بازار هنر در مجتمع شمس
دبیر ستاد استقبال از بهار 95 شهرداری مشهد پخش فیلم‌های کوتاه در عرصه میدان شهدا را از اقدامات قابل توجه این ستاد خواند و گفت: بیش از 2000 پاتوق نمایشی در گذرگاه‌های مهم شهر اجرا خواهد شد.
مرادی با بیان اینکه شرکت کنندگان در فرهنگسرای زیارت و غدیر شاهد اجرای نمایش زنده خواهند بود، افزود: اجرای تئاتر عروسکی نیز در این مدت پیش‌بینی شده است.
وی به اختصاص 2500 نوبت سرود در نقاط پرتردد مانند راه‌آهن، پایانه مسافربری امام رضا(ع)، خیابان‌های اصلی، روبهروی برخی مساجد و مراکز پرجمعیت اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: از دیگر اقداماتی که در دست انجام است، ایجاد بازار هنر و سوغات فرهنگی مشهد‌الرضا(ع) در مجتمع شمس است.
وی اضافه کرد: این بازار از بیست و هشتم اسفندماه جاری از ساعت 8 تا 22 به روی عموم گشایش می‌یابد و به مدت 20 روز پذیرای حضور هنرمندان و بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.