سند توسعه شبکه آبیاری و زهکشی در مازندران آینده نزدیک تهیه می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیر عامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه در بخش شبکه آبیاری و زهکشی برنامه سازی برای 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان تهیه شد گفت : ردیف اعتباری اجرایی هم اکنون برای 170 هزار هکتار اختصاص یافت .

یخکشی افزود : در این سند همه تأسیسات مربوط به شبکه از جمله آب بندانها ، سر دهنه ها و مسائل اجتماعی و نیازمندیها طرح و نقطه نظرات کشاورزان را مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت : بحث مهندسی ارزش را متناسب با تغییرات محیطی در دستور کار شبکه ها قرار گرفت.

مدیر عامل آب منطقه ای مازندران یکی از نیازمندیهای شبکه های آبیاری و زهکشی را بهره گیری ازمشارکت تشکل ها و دستگاه های اجرایی ذیربط از جمله جهاد کشاورزی بر شمرد و افزود : هر چه این تعامل بیشتر صورت گیرد مشکلات طرح شبکه های آبیاری و زهکشی کاهش و راندمان بهره وری آب نیز ارتقاء خواهد یافت .

یخکشی با بیان اینکه تأمین منابع آب استان به دلیل کلافی نبودن زیر ساخت ها دراین بخش با مشکل جدی مواجه است گفت : نیازمند نگاه جامع برای تأمین آب مورد نیاز همه بخشها آب آشامیدنی ، خدمات ، کشاورزی ، صنعت و بهداشت در این حوزه هستیم .

وی افزود : نگاه جامع سبب می شود تا موضوع بهره برداری بهینه از سرمایه گذاری انجام شد صورت گیرد و تمام نیازها از سراب تا پایاب طرح و فرایند اجرای کار دیده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، سند ، توسعه ، آبیاری ، زهکشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار