نخستین نوروز پس از آزادسازی نرخ بلیت؛

پیش بینی فراز و فرود 18هزار هواپیما

امسال نخستین نوروز پس از اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما تجربه شد که در آن 18 هزار نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه های کشور پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امسال نخستین نوروز را بعد از اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما تجربه کردیم که  با آغاز موج سفرهای نوروزی در 25 اسفند ماه شاهد ۸۰۶ پرواز داخلی و بین المللی بودیم و پیش بینی ها حکایت از آن دارد که تا 15 فروردین، 18 هزار نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه های کشور و جابجایی سه میلیون مسافر صورت پذیرد.

در این بین فرودگاه مهرآباد و فرودگاه بین المللی امام خمینی به ترتیب درپروازهای داخلی و بین المللی در صدر پرترافیک ترین فرودگاه‌های کشور بودند.

همچنین فرودگاه های مشهد، کیش و شیراز هم در رتبه‌های بعدی پر تقاضاترین مسیرهای پروازی در نوروز هستند.

گفتنی است رشد مسافری در نوروز ۹۴ نسبت به سال گذشته تقریبا صفرگزارش شده و میزان نشست و برخاست هواپیماهای در فرودگاه‌های کشور نیز منفی یک درصد بوده است.
.

*** حجم پروازها در نوروز به 600 رسید

رضا جعفرزاده مشاور رسانه ای رئیس سازمان هواپیمایی کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حجم پروازها در حالت عادی از 54 فرودگاه کشور 450 پرواز در روز بوده که در این ایام به 550 تا 600  پرواز هم رسیده است.

وی افزود: پرترددترین محور مسیر مشهد بوده است.

جعفرزاده عنوان کرد: پیش بینی می شود جابه جایی مسافران در ایام نوروز به سه میلیون نفر برسد.

مشاور رسانه ای رئیس سازمان هواپیمایی تصریح کرد: بیشترین پروازها از فرودگاه مهرآباد، امام خمینی و هاشمی نژاد مشهد بوده است.

*** سه روش برای آگهی از اطلاعات پرواز

جعفرزاده در ادامه اظهار داشت: مردم برای آگهی از اطلاعات پرواز می توانند به سایت airport.ir  شرکت فرودگاه های کشور و یا سایت www.cao.ir مراجعه کنند همچنین می توانند برای آگهی از پروازهای داخلی با شماره تلفن 199 و برای پروازهای بین المللی با شماره تلفن 09633 تماس بگیرند.

مشاور رسانه ای رئیس سازمان هواپیمایی کشور در پایان یادآور شد: در صورت بروز تخلف از سوی شرکت های دارای بند الف، مردم می توانند به صورت حضوری به دفتر ارزیابی عملکرد سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه کنند و یا به صورت غیر حضوری از طریق پست الکترونیک سازمان اقدام نمایند.

*** پیش بینی رشد 8 درصدی جابجایی مسافران

رحمت الله مه‌آبادی در تشریح وضعیت فرودگاه‌ها و پروازهای نوروزی گفت: رشد مسافری در نوروز ۹۴ نسبت به نوروز ۹۳ تقریبا صفر و میزان نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه‌های کشور نیز منفی یک درصد بود اما طبق آماری که از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کردیم میزان دریافت مجوز برای انجام پروازهای فوق العاده برای نوروز امسال حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است که البته مشخص نیست چه میزان از این پروازهای فوق‌العاده عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در ایام نوروز با انجام حدود ۱۸ هزار نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه‌های کشور میزان پروازها و جابجایی مسافران نسبت به نوروز سال گذشته حدود ۸  درصد افزایش یابد گفت: تا پایان اسفند حدود ۱۰ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور اضافه شد که از این تعداد ۳ فروند از هواپیماهای زمین گیر عملیاتی و ۷ فروند هواپیمای جدید نیز وارد ناوگان هوایی کشور شدند که با ورود این هواپیما ۲ هزار صندلی به ناوگان هواپیمایی کشور افزوده شد.

***فرودگاه مهرآباد و امام خمینی در صدر پرترافیک ها

ابراهیم مرادی درباره آخرین وضعیت انجام پروازهای نوروزی گفت: از ۲۵ اسفند و همزمان با آغاز موج سفرهای نوروزی تا روز جمعه ۲۸ اسفند، ۳ هزار و ۵۹۰ پرواز مسافری داخلی و خارجی انجام شد.

وی گفت: در روز سه شنبه ۲۵ اسفند و نخستین روز از طرح سفرهای نوروزی ۸۰۶ پرواز داخلی و بین المللی در فرودگاه‌های کشور انجام شد که سهم پروازهای داخلی ۵۶۴ نشست و برخاست و سهم پروازهای بین‌المللی نیز ۲۴۲ نشست و برخاست بود.

مدیرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران کشور افزود: در روز چهارشنبه ۲۶ اسفند ۸۴۲ پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه‌های کشور ثبت شد که ۵۶۴ نشست و برخاست مربوط به پروازهای داخلی و ۲۷۸ پرواز نیز سهم پروازهای خارجی بود.

مرادی ادامه داد: در روز پنجشنبه ۲۷ اسفندماه نیز ۹۴۴ پرواز در فرودگاه‌های کشور اعزام یا پذیرش شدند که از این تعداد مجموع پروازهای داخلی ۵۶۲ نشست و برخاست و مجموع نشست و برخاست بین المللی ۳۸۲ پرواز بود.

وی با اشاره به اینکه در روز جمعه ۲۸ اسفندماه نیز ۹۹۸ نشست و برخاست داخلی و خارجی انجام شد افزود: از این میزان مجموع پروازهای داخلى٥٧٦ نشست و برخاست و مجموع پروازهای بين المللى ٤٢٢ نشست و برخاست بود.

مدیر کل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد درصدر پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های کشور در حوزه پروازهای داخلی قرار داشت و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه در حوزه پروازهای بین المللی را به خود اختصاص داد گفت: مرکز کنترل ترافیک هوایی کشور در حوزه خدمات ترافیک هوایی در طول مسیرهای پروازی پرکارترین واحدهای مراقبت پرواز کشور در بیست و چهار ساعت گذشته بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: هواپیما ، فرودگاه ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار