بروزرسانی ناوگان هوایی صنعت را زیر و رو می کند

یک کارشناس اقتصادی گفت: با بروز شدن ناوگان هوایی صنعت حمل و نقل هوایی کشور رونق می یابد.

حسین محمودی اصل کارشناس مسائل اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مزایای خرید 118 فروند هواپیما گفت: زمانیکه شرکت بزرگی مانند ایرباس پای معامله با ایران می آید قطعاً شرکت های متوسط و کوچکتر با اطمینان بیشتری سراغ سرمایه گذاری و بستن قرارداد با شرکت های داخلی حاضر به مذاکره می شوند.

وی اظهار داشت: در سال های گذشته بسیاری از شرکت های هوایی منطقه و بخصوص شرکت های غربی از طریق بازارهای ایران سود سرشاری کسب کرده اند بطوریکه حتی بسیاری از پروازهای حج سعودی ها بر عهده داشتند و طبق آمار کشورهای منطقه 11 هزار میلیارد دلار از این بخش سود برده اند.

وی ادامه داد: با ورود این هواپیماها به ناوگان هوایی کشور شرکت های هوایی جان تازه ای گرفته و با رونق تجارت هوایی و ورود هر چه بیشتر توریست ها و تجار خارجی شاهد رونق اقتصادی در جامعه خواهیم بود.

محمودی اصل تصریح کرد: وقتی شرکت های ادروپایی و آمریکایی در ایران سرمایه گذاری کنند احتمال از سرگیری تحریم ها هم کم خواهد شد زیرا سرمایه این کشورها در خطر قرار می گیرد.

وی گفت: در حال حاضر بلیت های هوایی دارای یارانه هستند که در آینده با برداشته شدن این یارانه ها و مدیریت صحیح شاهد بهره وری مثبت صنعت هوایی خواهیم بود و با برنامه ریزی مناسب و دقیق هواپیماهای خریداری شده می توانند هزینه های خرید خود را در بیاورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار