تیم های آسیایی راه یافته به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی برای شناخت حریفان خود به رنکینگ فیفا در ماه آوریل و قرعه کشی دور نهایی این رقابت ها چشم دوخته اند.

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،با مشخص شدن تیم های راه یافته به مرحله نهایی رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در آسیا،اکنون 12 تیم حاضر در این مرحله به انتظار قرعه کشی دور نهایی این مسابقات که 12 آوریل(24 فروردین) در کوالالامپور مالزی برگزار می شود،نشسته اند تا با شناخت تیم های هم گروه خود، برای راه یابی به  جام جهانی استارت بزنند.

در این میان رنکینگ فیفا که هفتم آوریل(19 فروردین) اعلام  می شود، در سید بندی این 12 تیم نقشی تعیین کنننده دارد.هرچند با توجه به نتایجی که تیم های آسیایی در ماه مارس گرفتند،به احتمال فراوان تنها رنکینگ کلی آن ها در جدول فیفا تغییر خواهد کرد و بعید است در جایگاه قاره ای آن ها تغییر محسوسی رخ دهد.

در حال حاضر 12 تیم راه یافته به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در رنکینگ فیفا دارای رتبه های زیر می باشند.

44.ایران 56.ژاپن 57.کره جنوبی 60.عربستان سعودی 64.امارات 67.استرالیا 74.ازبکستان 80.قطر 91.عراق 96.چین 118 تایلند 123.سوریه

در این حالت سیدبندی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در آسیا به این صورت خواهد بود.

سید1:ایران و ژاپن

سید2:کره جنوبی و عربستان سعودی

سید3:امارات و استرالیا

سید4:ازبکستان و قطر

سید5:عراق و چین

سید 6:تایلند و سوریه

در چنین شرایط بدترین قرعه برای تیم ملی فوتبال کشورمان هم گروهی با کره جنوبی، استرالیا، ازبکستان، عراق و تایلند خواهد بود.
 
بهترین احتمال نیز همگروه شدن ملی پوشان کشورمان با عربستان سعودی،امارات،قطر،چین و سوریه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار