فرمانده انتظامي استان زنجان گفت :80 گشت ویژه پلیس راه در محورهای مواصلاتی استان زنجان همزمان با روز طبیعت مستقر می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سردار " عليرضا صالحي " گفت:در راستاي ايجاد امنيت ، نظم و انضباط ترافيکي فرماندهي انتظامي استان با بهره گيري از کليه امکانات نسبت به کنترل معابر و مبادي ورودي و خروجي شهر اقدام خواهد كرد .

وی از خدمات رساني بيش از چهار هزار روز گشت پليس در ايام تعطيلات نوروز در استان خبر داد و افزود: پليس در كليه نقاط حساس ، تفرجگاه ها ، پارك ها مستقر و با تمامي امکانات، تجهيزات، توان پرسنلي و خودروئي با تخلفات حادثه ساز و افراد متخلف برخورد مي كند.

اين مقام انتظامي با اشاره به حجم ترافيك در روز طبيعت تاكيد كرد : ماموران پليس راه و راهنمايي و رانندگي مصمم هستند با تمامي امکانات، تجهيزات، توان پرسنلي و خودروئي با تخلفات حادثه آفرين برخورد كنند.

وی از اعمال محدودیت های ویژ های ترافیک در روز طبیعت در محورهای مواصلاتی استان زنجان خبرداد و گفت: در این روز تردد موتور سیکلت ها، وانت بارها و کامیون های سنگین در محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.

فرمانده انتظامي استان زنجان به استقرار 80 گشت ویژه پلیس راه در محورهای مواصلاتی استان زنجان همزمان با روز طبیعت اشاره کرد و یاد آورشد: گشت های ویژه کنترل محورهای استان زنجان در روز طبیعت را بر عهده دارند.

سردار صالحي گفت: در روز طبیعت از تردد کامیون، وانت بارهای حامل مسافر و موتور سیکلت تا کیلومتر 35 جاده زنجان به میانه جلوگیری خواهد شد و محور زنجان به تبریز برای تردد پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین از ساعت 18 تا 22 شب روز 13 فرودین محور زنجان میانه به سمت زنجان یکطرفه خواهد شد و وسائط نقلیه تنها می توانند به سمت زنجان تردد داشته باشند و وسائط نقلیه که به سمت میانه در حرکتند از مسیر جایگزین آزادراه زنجان - تبریز تردد کنند.

اين مقام مسئول بر پيشگيري از سرقت در اين روز تاكيد و بيان داشت : با بررسي هاي بعمل آمده سارقان داخل خودرو بيشتر از خودرو هايي سرقت مي كنند كه فاقد هرگونه امكانات ضد سرقت و تاخيري باشند كه اميدواريم شهروندان خودرو خود را به وسايل ضد سرقت مجهز و از قرار دادن اموال و اشياء قيمتي در خودرو خودراري كنند.

فرمانده انتظامي استان زنجان به رانندگان توصيه كرد

- قبل از حرکت از سلامت وسيله خود اطمينان داشته باشند.

- مدراک رانندگي شامل کارت خودرو ، گواهينامه رانندگي و غيره را همراه خود داشته باشند.

- رعايت فاصله طولي و سرعت مناسب با ديگر خودرو ها بهترين راه براي پيشگيري از بروز تصادفات رانندگي است.

- از گذاردن فرزندان دلبندمان در آغوش خود در هنگام رانندگي جدا بپرهيزيد زيرا بسيار خطرناک مي باشد و اين نوع محبت با کوچکترين عکس العمل و خطر به حادثه تلخ تبديل ميشود.

در روز سيزده فروردين از گذاردن سبزه سفره هفت سين در روي کاپوت و جلو و يا عقب و سقف وسيله جدا خودداري شود زيرا با کوچکترين ضربه از روي خودرو سقوط کرده و وسيله پشت سر اقدام به عکس العمل و ترمز نموده و خودروهاي بعدي به علت ترمز ناگهاني باعث بروز حادثه ميگردند ، انشاء الله به اين مسئله توجه جدي شود.

- در صورت بروز تصادف منجر به خسارت اگر وسيله ها قابل حرکت بودند بدون درنگ وسيله را به سمت راست هدايت و باعث ترافيک و راه بندان نشويد.و در صورت بروز حوادث منجر به جرح ضمن حفظ صحنه و کمک به مجروحان و ايمن سازي محل حادثه با پليس تماس تا ماموران پليس راه و راهنمائي و رانندگي به کار شما رسيدگي كنند.

- در صورت بارش باران و در نتيجه لغزنده شدن معابر ، سطح اصطکاک لاستيک با سطح آسفالت به صفر رسيده و ترمز جوابگو نخواهد بود .

- از انجام بازي کودکانتان در کنار راه ها و معابر عمومي جدا جلوگيري به عمل آوريد زيرا بدنبال هر اسباب بازي کودکي هم دنبال آن خواهد بود و ممكن است حوادث ناگواري پيامد آن باشد.

- به توصيه هاي ماموران پليس توجه داشته باشيد زيرا رفتار صحيح ترافيکي والدين مي تواند الگوي مناسبي براي کودکان باشد


انتهای پیام/ن

.

برچسب ها: استقرار ، پلیس ، زنجان ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.