قائم مقام وزارت خارجه ایران در دیدار با رئیس اجرایی افغانستان تأکید کرد که ایران خواهان تنش زدایی در منطقه و گسترس داد و ستد اقتصادی است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئيس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر دیروز در قصر سپیدار با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

رئيس اجرایی از روابط حسنه و نیک دو کشور در عرصه‌های مختلف به نیکی یاد کرد.

رئیس اجرایي در ادامه صحبت‌های خویش از حضور و همکاری‌های ایران در افغانستان تشکر کرد و برتحکیم و گسترش این روابط تاکید نمود.

سرمدی با تاکید بر مشترکات تاریخی- فرهنگی میان دو کشور خواهان تحکیم و گسترش روابط میان افغانستان و ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه بعد از رفع تحریم‌ها گردید.

وی در صحبت‌هایش تاکید کرد که ایران خواهان تنش‌ زدایی در منطقه‌ و گسترش دادوستد اقتصادی‌است و ابراز امیدواری نمود که افغانستان نیز نقش مثبتی در این عرصه بازی نماید.

رئيس اجرایی کشور نیز با تاکید برگسترش دادوستد اقتصادی و اجتناب از تنش‌ها و رقابت‌های منطقه‌ای افزود: افغانستان همیشه خواهان تنش‌زدایی و همکاری سالم میان کشورهای منطقه می‌باشد و آماده است نقش مثبت و سازنده خویش را در این عرصه ایفا نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار