محقق:

ایران نقش موثری در بازسازی افغانستان خواهد داشت

معاون دوم ریاست اجرائی حکومت گفت: دانشجویانی که در ایران تحصیل کرده اند، اکنون مشغول بازسازی سیاسی و اقتصادی افغانستان هستند.

ایران نقش موثری در بازسازی افغانستان خواهد داشت
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به نقل از منابع خبری محمد محقق که به ایران سفر کرده است، در دیدار با روسای دانشگاه‌های ولایت کرمان ایران افزود: دانشجویان افغانی فارغ‌التحصیل  از دانشگاه های ایران  مسئولیت‌های مهمی حتی در کابینه را به عهده دارند و ما از این موضوع خوشحال هستیم.

وی گفت: افغانستان بعد از چهار دهه جنگ، بسیاری از زیرساخت‌های خود را از دست داده و زیربناهای علمی و فرهنگی کشور نیز از بین رفته است و برای بازسازی آنها، ایران می‌تواند کمک مؤثری به ما بکند.

محمد محقق افزود: ارتباطات فرهنگی، علمی و دانشگاهی بهترین نوع ارتباطات بین ملت‌ها است و با این ارتباطات، می‌توان پیوند گسست ناپذیر بین مردم ایران و افغانستان را محکمتر کرد.

معاون دوم رئیس اجرایی به تحولات سیاسی منطقه هم اشاره کرد و گفت در فضای امروز جهان، دشمنان سعی می‌کنند به انحاء مختلف به ما فشار بیاورند تا ما را از مسیر و آرمان هایمان منحرف کنند اما خداوند ما را به صبر در برابر مصائب و فشارهای وارده از سوی دشمنان توصیه می‌کند و ما تلاش می‌کنیم که این صبر و مقاومت را ادامه دهیم.

محمد محقق در مدت اقامت سه روزه خود در کرمان، ضمن دیدار با مسئولان و فعالان اقتصادی این ولایت، با دانشجویان و مهاجران افغانستانی مقیم کرمان نیز دیدار و دفتر قنسولی دانشجویان غیرایرانی در کرمان را هم افتتاح خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار