مجسمه منتقدان، پیکر متحدان ارگ

براساس هماهنگی های قبلی و حکم محمد اشرف غنی، شاه حسین مرتضوی و دوا خان مینه پال بحیث معاونان دفتر سخنگوی رییس جمهور و نادر نادری بعنوان رییس بخش مطبوعاتی ریاست جمهوری گماشته شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،براساس هماهنگی های قبلی و حکم محمد اشرف غنی، شاه حسین مرتضوی و دوا خان مینه پال بحیث معاونان دفتر سخنگوی رییس جمهور و نادر نادری بعنوان رییس بخش مطبوعاتی ریاست جمهوری گماشته شدند.

نیمه ی پر لیوان حاکی از آن است که رییس جمهور با این انتصاب ها و انتخاب های خود ثابت کرد که زیرکی و رندی سیاستمدارانه ای دارد که تیغ های برٌنده را از گردن خود خلاص و به افراد تازه تقرر یافته در ارگ و بدنه دولت می آویزد چرا که پیش از این نیز بارها شاهد نرم شدن زبان تند و تیز منتقدان و معترضان و قلاف شدن شمشیرهای شان با انتصاب های پر و پیمان حکومتی بوده ایم.

تحصیلات عالیه ی شاه حسین مرتضوی و سابقه درخشان وی در سمت سردبیری روزنامه هشت صبح و نادر نادری در جامعه مدنی بعنوان منتقدین جدی حکومت، بخوبی مصداقی بر برنامه های بلندمدت اشرف غنی برای جلوه موجه و نقاب مشروع دادن به دولت وحدت ملی در این روی سکه است.

اما در روی دیگر سکه و در نیمه ی خالی لیوان، مرتضوی، نادری و امثالهم را زیر تیغ دولبه ای می یابیم که احتمال دارد از جایگاه نقادی جدی برای ارگ تبدیل به یک عالم بی عمل شوند و حتی در حد و اندازه ی مترسک سر جالیز سقوط آزاد کنند و تنزل یابند.

صدای رسا و قلم روان افراد برجسته ی نهادهای مدنی یا اصحاب رسانه که آنان را تا عرش محبوبیت و معروفیت میان عوام و الگوی جوانان و الهام بخش مردم ملکی بالا می برد با دخیل شدن در بدنه دولت و سهیم گشتن در خوان گسترده ی ارگ می تواند به فرش لگدمال شده ی ... پرتاب کند.

هنوز معاونان دفتر سخنگو و رییس بخش مطبوعاتی ریاست جمهوری در پست های جدید خود جابجا نشده اند که موج انتقادهای عمومی و تهییج افکار ملی براه افتاده است تا آخرین هشدارها و ابراز نگرانی های جدی خود را به گوش نادری و مرتضوی برسانند؛ با این تفاسیر، چوکی جدید در ارگ را به اشرف غنی تبریک و منتصبان جدید تسلیت می گوییم مگر اینکه...

مگر اینکه سردبیر روزنامه ی هشت صبح و مدرس برجسته ی خبرنگاری در مراکز عالی بتواند همچنان ذهن خود را نزدیک با منافع ملی، قلم خود را روان و چنته ی خود را پر و پیمان نگاه دارد؛ که در آنصورت از بدنه دولت حذف می شود وگرنه از رییس جمهور فرمایشی امریکا و گماشته شده توسط زی ها بر می آید که یک منتقد جدی دیگر را نیز به جمع متحدان خود وارد سازد.
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، مجسمه ، ارگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.