رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی از توقیف خودروی پژو 405 با 47 میلیون و 300 هزار ریال خلافی در شهرستان ارومیه خبر داد.

علی سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ اظهار داشت: ماموران پلیس راهور شهرستان ارومیه حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی یک دستگاه خودرو پژو 405 را به دلیل ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز توقیف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام‌های صورت گرفته شده از سوابق این خودرو مشخص شد که این خودرو دارای 47 میلیون و 300 هزار ریال خلافی پرداخت نشده است، با روشن شدن این امر خودرو به منظور پرداخت دیون دولتی و سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طبق ماده هشت قانون راهنمایی و رانندگی چنانچه خودروی دارای بیش از 10 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده باشد براساس قانون این خودرو تا تسویه حساب کامل در پارکینگ توقیف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از رانندگان درخواست می‌شود ضمن رعایت قوانین راهنمایی رانندگی به هنگام رانندگی خلافی خودروی خویش را به صورت ماهانه از طریق مراجعه به پلیس + 10 استعلام کرده و خلافی خودروی خویش را به موقع پرداخت کرده تا دچار گرفتاری نشوند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود به رانندگانی که حین رانندگی مبادرت به رفتارهای ناهنجار همچون، دور تا دور، خودروهای که دارای شیشه دودی هستند، رانندگانی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند، رانندگانی که اقدام به سگ‌گردانی می‌کنند، هشدار داد که اقدامات آنان در دستور کار پلیس راهور استان قرار دارد و با آنان برخورد جدی شده و جریمه خواهند شد.

وی از عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط برخی از رانندگان آذربایجان غربی انتقاد کرد و ادامه داد: عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی این افراد سبب شده که به طور متوسط روزانه ما شاهد 250 فقره تصادف در این استان باشیم و این موضوع سبب درگیر شدن روزانه 500 نفر از هم‌استانی‌ها می‌شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: رانندگان می‌توانند برای دریافت استعلام خودروی خویش علاوه بر مراجعه به پلیس+10 از طریق مراجعه به سایت سایت راهور 120 به نشانی www.rahvar.ir مراجعه و از سمت راست گزینه استعلام میزان تخلفات رانندگی را انتخاب کرده و خلافی خودروی خویش را استعلام کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.