همدان؛

مشارکت اجتماعی زنان یکی از محورهای توفیق در جامعه اسلامی

فرماندار بهار گفت: مشارکت فراگير بانوان در صحنه هاي سازندگي همه جانبه و غيرقابل انکارپذير است.

به گزارش خبرنگارمشارکت  اجتماعی زنان یکی از محورهای توفیق در جامعه  اسلامی گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محسن مرادی پناه درگردهمايي گروه کارشناسي بانوان شاغل در ادارات شهرستان بهارو بانوان نمونه شهرستان بهارگفت: زن و مرد در نظام آفرينش و ساختار تکويني ،نقش تکميلي متقابل دارندو با توجه به نقش و جايگاه هريک از آن دو در اين زمينه هيچکدام فرع بر ديگري نيستند و تفاوت در نقش به مقتضاي حکمت الهي و ضرورت آن در نظام آفرينش به معناي تشريع و تنظيم مناسبات اجتماعي و جايگاه انساني اجتماعي نيز هر يک از آن دو مکمل ديگري است.

وی مسئله مشارکت اجتماعي زنان را يکي از محورها ي مورد تاکيد دانست و گفت: مشارکت فراگير بانوان در صحنه هاي سازندگي همه جانبه و غيرقابل انکارپذير است و هيچ کس نمي تواند ترديد کند که بدون حضور فعال بانوان جامعه اسلامي بتواند در اين امر توفيق داشته باشد.

فرماندار بهار خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفيت و پتانسيل زنان شهرستان در زمينه هاي مختلف و وجود نخبه هاي زن لزوم تهيه بانک اطلاعاتي ويژه زنان نخبه در شهرستان امري ضروري است.

وي به تمامي بانوان شاغل در دستگاههاي دولتي شهرستان تأکيد کردند: بايد با سرلوحه قرار دادن و تأسي از سرور زنان عالم  حضرت فاطمه زهرا (س) با شيوه هاي تربيتي مناسب و اثربخش بکوشند تا فرهنگ عفاف و حجاب در بنيان خانواده و آحاد جامعه تضمين گردد.

فرماندار بهار خاطرنشان کرد: دولت با توجه به نقش آفريني بانوان در عرصه هاي مختلف به اين حوزه توجه ويژه دارد.

مرادي پناه افزود: بانوان با جديت، مسوليت پذيري ،دقت و درايت وظايف خود را بدرستي انجام مي دهند و ادارات بايد از ظرفيت آنها به نحو شايسته بهره بگيرد.

وي تاکيد کرد: مسئولان ادارات بايد در اين زمينه برنامه ريزي و مطالبات اين قشر اثرگذار را مورد توجه قراردهند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.