افزایش تسهیلاتی در خصوص وام‌های دانشجویی، امور خوابگاه‌ها و بررسی غذای دانشجویی از مهم‌ترین اقدامات صندوق رفاه دانشجویی در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛دهمین نشست دبیران مناطق 9 گانه کشور که معاونین دانشجویی دانشگاه‌های منتخب می‌باشند 21 فروردین در دفتر اتاق شورای صندوق رفاه برگزار شد.

دکتر علی‌اکبر کج‌باف معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان و دبیر منطقه شش معاونت دانشجویی در دهمین نشست دبیران مناطق 9 گانه اظهار کرد: در این جلسه به ذکر عملکرد صندوق رفاه و انواع خدمات و تسهیلات گوناگونی که به دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی سراسر کشور صورت گرفته بود توسط ریاست محترم صندوق رفاه مطرح و در برخی از محورهای کلی تسهیلات تا حدود 78 درصد افزایش اعتبار برای تخصیص ارائه تسهیلات به دانشجویان پیشرفت و رشد داشته است و در برخی دیگر تا 200 درصد هم افزایش دادیم.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌های بنیادی و زیربنایی صندوق رفاه دانشجویی در جهت کاهش تصدی‌گری دولتی و واگذاری به بخش خصوصی، کمک‌های مؤثری از سوی صندوق رفاه دانشجویی و سازمان امور دانشجویان به دانشگاه‌های کشور در سال گذشته صورت پذیرفته و مقرر شد در سال جاری این روند با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و تصویب مجلس شورای اسلامی بتواند در قالب تسهیلات صورت پذیرد.

دکتر کجباف افزود: در این جلسه دکتر ریاضی معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویی به رئوس مطالب مختلف پرداختند و طرح سیمای زندگی اجتماعی به دانشجویان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار گذاشته شد که دانشگاه‌ها اقدامات و گام‌های مؤثری توسط مراکز مشاوره و ادارات تربیت بدنی و ستاد‌های مرتبط انجام دهند.

وی تصریح کرد: رتبه‌بندی خوابگاه‌ها و تعیین نرخ اجاره‌بها هم در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت و تصمیماتی در جهت بهبود در سال جاری گرفته شد هم‌چنین در خصوص نرخ غذای دانشجویان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 کجباف در خصوص برنامه‌های خوابگاه‌های دانشجویی بیان کرد برنامه خوابگاه‌های دانشجویی در اردیبهشت ماه در هفته خوابگاه‌ها تصمیم دارند امور خوابگاه‌ها را به طور کامل مورد بررسی قرار دهند. به علاوه در بحث کیفیت‌سازی وام‌های دانشجویی و افزایش متقاضیان وام‌ها مقرر شد در سال جاری پیشنهاد اعضا به هیئت امنا ارسال شود تا پس از تصویب شاهد رشد متناسب برای ارائه وام به متقاصیان باشیم.

وی در خصوص سند راهبردی اذعان داشت: یکی از محورهای نشست امروز در خصوص مدون سازی، سازماندهی و نهادینه کردن برنامه‌های و خدمات صندوق رفاه و تسهیلات به دانشجویان است. صندوق رفاه در این زمینه اقدام به تدوین سند راهبردی کرده است تا با در دست داشتن تعداد ومیزان براساس آن قدم برداشته شود و اقدامات سازمان‌یافته‌ای انجام شود. هم‌چنین یکی از برنامه‌های دیگر این نشست ارائه دیدگاه‌های دبیران جهت تکمیل و بررسی مناطق است که در تدوین این سند راهبردی وجود دارد.

کجباف درخصوص عملکرد ارزیابی صندوق رفاه و مدیریت مشارکتی در سال گذشته  خاطرنشان کرد: با توجه به عملکردی که ریاست صندوق رفاه دانشجویان در سال گذشته در جهت اجرای مدیریت مشارکتی، هماهنگی و احذ نظرات از دبیران مناطق 9گانه کشور توانسته است که یک مدیریت بسیار شایسته، الگو و نمونه برای خدمت‌رسانی به دانشجویان از خود ارائه نماید که به نمایندگی از دبیران از ریاست محترم صندوق، معاونین و همکارانشان قدردانی و تشکر می‌کنند. و انشاالله در راستای سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی و اجرای اقتصاد مقاومتی بتوانیم امسال شاهد برداشتن گام‌های مؤثرتری در جهت خدمت به دانشجویان از سوی صندوق رفاه باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.