برنی سندرز در انتخابات مقدماتی ایالت وایومینگ نیز "هیلاری کلینتون" را پشت سر گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "برنی سندرز،"نامزد دموکرات، توانست در چهارمین پیروزی پی‌ در پی خود، "هیلاری کلینتون،" وزیر خارجه سابق آمریکا، را در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت وایومینگ شکست دهد.


سندرز در چند هفته گذشته پیروز قاطع ایالت‌هایی بوده که انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها را برگزار کرده‌اند. او توانست از ۸ انتخابات اخیر، در ۷ ایالت هیلاری کلینتون را شکست دهد.

با وجود این، کلینتون همچنان با اختلاف قابل توجهی در مجموع نتایج ایالت‌ها از سندرز پیش است.

ایالت وایومینگ که برای نامزدهای دموکرات کمترین تعداد نمایندگی انتخاباتی (۱۴ نماینده در انتخابات ایالتی و مجموعا ۱۸ نماینده در همایش سراسری دموکرات‌ها) در میان سایر ایالات آمریکا را دارد، روز شنبه (9 آوریل) انتخابات مقدماتی خود را برگزار کرد.

امروز همچنین جمهوری‌خواهان در کلورادو همایش حزبی خود را برگزار کردند و گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد "تد کروز،" سناتور اهل تگزاس، امیدوار است تعداد نمایندگی‌های بیشتری به دست آورد و فاصله خود را با "دونالد ترامپ" کمتر کند؛ هر چند در مجموع، ترامپ همچنان با اختلاف فاحشی نفر اول رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان است.

اما اصلی‌ترین رقابت نامزدها دموکرات و جمهوری‌خواه تا ۱۰ روز دیگر در نیویورک برگزار خواهد شد.

برای برنی سندرز، انتخابات نیویورک با ۲۹۱ نمایندگی در حزب دموکرات، می‌تواند حکم مرگ و زندگی را داشته باشد.

او که در هفته‌های گذشته پیروز قاطع رقابت‌های ایالتی بود، برای جبران فاصله خود با هیلاری کلینتون نیاز مبرم به پیروزی در نیویورک دارد.

ایالتی که کلینتون هشت سال نماینده آن در مجلس سنا بوده و ‎ نظرسنجی ها هم او را با اختلافی اندک از سناتور سندرز، جلوتر معرفی می‌کنند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 8 نوامبر امسال برگزار می‌شود و در آن جایگزین "باراک اوباما" که برای هشت سال به عنوان رئیس‌جمهوری دموکرات در کاخ‌سفید حضور داشته، انتخاب می‌شود.

این دو به زودی در نیویورک جدی‌ترین رقابت خود را شاهد خواهند بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
همشون سر وته یه کرباسن خیلی برای ایران فرقی نمیکنه اگه یادتون بیاد در مورد باراک اوباما هم همینو میگفتند در صورتی که در دوران اوباما شدیدترین تحریمها علیه ایران وضع شد و بزرگترین ضربه در طول این چند سال رو اوباما بود که به ما زد.
البته به اضافه ی حماقت و کم فهمی برخی مسئولان خودی.
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
اره بانظرتون موافقم خداکنه همین پیروزبشه انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
عالی،انشاالله پیروز بشن اما خیلی بعیده
Germany
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
ایشون به خاطر کودتای 28 مرداد از ایران عذرخواهی کرده و گفته علت اصلی دشمنی ایران با امریکا همین قضیست و از این حرکت امریکا انتقاد کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
کاش سندرس برنده بشه
ادم منطقی هست نسبت به بقیه
Germany
میلاد70
۱۱:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
کاملا موافقم بهترین فرد برای ایران هم خواهد بود
آخرین اخبار