رئیس امورعشایراستان همدان از ورود عشایر به استان همدان از نیمه اردیبهشت امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار همدان از نیمه اردیبهشت میزبان عشایر می شودگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمزه علی یزدانی گفت: عشایر 15 اردیبهشت می توانند وارد همدان شوند و قبل از این تاریخ از ورود آنها با استان جلوگیری خواهد شد.


وی درباره تاریخ کوچ عشایر به همدان افزود: 15 اردیبهشت تاریخ کوچ عشایر به همدان است و علت تعیین این تاریخ نیز آماده بودن مراتع استان برای چرای دام هاست.

یزدانی ادامه داد: ورود عشایر قبل از تاریخ تعیین شده موجب می شود، دام ها مانع از رشد علوفه لازم در مراتع شوند و این مساله به مراتع استان آسیب وارد می کند.

وی ابراز داشت: سردی هوا و برفی بودن دامنه ها مانع از استقرار عشایر در سامانه های تعیین شده می شود و اگر عشایر به موقع در سامانه های خود مستقر شوند موجب بهره مندی مراتع از وجود دام ها می شوند.

یزدانی یادآور شد: همچنین عشایر از آتش سوزی در مراتع جلوگیری می کنند و آتش سوزی در محل استقرار عشایر به ندرت اتفاق می افتد.

وی در ادامه اظهار داشت: بنا بر دلایل گفته شده اداره کل منابع طبیعی نیمه اردیبهشت را زمان قانونی ورود عشایر به استان اعلام کرده است هر چند ممکن است این تاریخ بنا بر شرایط آب وهوای چند روز دیر و زود داشته باشد.

رئیس امورعشایر استان همدان با اشاره به این که 1500خانوار از عشایر همدان کوچ رو هستند و در شهرستان های همدان ، نهاوند، اسدآباد، تویسرکان، بهار ودر 72 سامانه اتراق خواهند کرد، گفت: از شهروندان هم تقاضا داریم همکاری خوبی با این قشر داشته باشند تا مشکل خاصی پیش نیاید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.