رسانه های روسیه از وقوع سه حمله انتحاری در شهر استاوروپول در جنوب این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری اسپوتنیک روسیه از وقوع پنج انفجار در برابر یک ساختمان دولت محلی در منطقه استاوروپول در جنوب این کشور خبر داد.

خبرگزاری اینترفاکس پیش از این اعلام کرده بود سه فرد انتحاری عامل این انفجارها هستند. شبکه تلویزیونی روسیا الیوم نیز  گزارش داد: عاملان انتحاری به یک مرکز پلیس در منطقه استاوروپول در جنوب روسیه حمله کردند.

رسانه های محلی روسیه اعلام کردند در این حملات انتحاری هیچ غیرنظامی یا مامور پلیسی کشته نشده است.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از مسکو ، خبرگزاری ریانووستی به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد :« ظاهرا هیچ غیرنظامی یا عضو نیروهای پلیس بر اثر این حملات زخمی نشده است.»

در حمله به پاسگاه پلیس در شهر کوچکی (Novosselitskoïé ) در جنوب روسیه دست کم سه تن از مهاجمان دوشنبه کشته شدند. منابع رسمی و پلیس درباره شمار مهاجمان توافق اما درباره چگونگی کشته شدن آنها اختلاف نظر دارند.

به گفته سرگئی کارامیچف Sergueï Karamichev فرد شماره 2 این پاسگاه- که هنگام حمله در محل بود- « پس از آنکه محافظ  در ساختمان را بست، سه مهاجم خود را منفجر کردند. » وی گفت : « ما بامداد امروز دوشنبه نشستی داشتیم و ناگهان صدای پنج انفجار را شنیدیم. »

وی افزود : « سه عامل انتحاری و یک نارنجک از عوامل این انفجار بودند. منشأ پنجمین انفجار همچنان نامشخص است. در بین ساکنان و مأموران پلیس کسی زخمی نشده است.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، کمیته تحقیق روسیه در بیانیه ای تأیید کرد « سه مرد ناشناس تلاش کردند وارد ساختمان شوند و نارنجکی را منفجر کردند. » اما این منبع اعلام کرد « پس از آنکه نارنجکی که مهاجمان پرتاب کردند منفجر شد دو تن از این مهاجمان براثر تیراندازی نیروهای پلیس کشته شدند. فرد سوم نیز خود را منفجر کرد. » به گفته کارامیچف هویت عاملان انتحاری مشخص نیست.

بنابر اعلام خبرگزاری های روسیه یکی از عاملان انتحاری در Novosselitskoïé زندگی می کرده و مغز متفکر این حملات بوده است.

براساس بیانیه ای که مقامات شهرداری در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند پلیس از ساکنان این شهر کوچک خواسته است در خانه های خود بمانند. مدرسه ها نیز تخلیه شده اند. دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: «ما باید بفهمیم چه اتفاقی افتاده است. اینکه این حادثه تروریسم یا کار گروه های تبهکار بوده است نمی دانیم. گفتن این موضوع دشوار است.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار