شیکاگو تریبون: حتی وعده کاهش تولیدات نفتی هم می‌تواند مفید باشد

شیکاگو تریبون در گزارشی نوشت حتی اگر پیشنهاد کاهش سطح تولیدات نفتی چندان هم جدی نباشد، تاثیر مثبتی بر بهبود بهای نفت می‌گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شیکاگو تریبون در گزارشی به قلم "لئونید برشیدسکی" نوشت: در کمتر از یک هفته دیگر، صادرکنندگان بزرگ نفتی در قطر گردهم می‌آیند تا درباره کاهش تولیدات نفتی مذاکره کنند. حتی اگر آنها با این پیشنهاد موافقت کنند، بعید به نظر می‌رسد بتوانند توازنی در بازارهای جهانی نفت ایجاد کنند.

شیکاگو تریبون در ادامه این گزارش نوشت: اصول بازار نفتی در چند ماه آینده شکل می‌گیرد و تصمیمات مقطعی تاثیر کمی بر آن دارد. کشورهای تولیدکننده نفت بیشترتمایل دارند تا بازارهای مالی را مدیریت کنند که تاثیر بیشتری بر بهای طلای سیاه باقی می‌گذارد.

کارشناسان گلدمن ساکس نظر متفاوتی دارند و معتقدند کاهش سطح تولیدات، در مقطع کنونی، نه تنها افزایش بهای نفت را به دنبال نمی‌آورد؛ بلکه هیچ بعید نیست شاهد کاهش مجدد بهای طلای سیاه باشیم. وقتی بهای طلا کاهش یابد، کشورهای صادرکننده نفت اوپک برای جلوگیری از کاهش درآمدها، تولیدات خود را به بالاترین سطح می‌رسانند. این رفتار در زمان کاهش بهای نفت در چند ماه اخیر نیز دیده شد زیرا تولیدات نفتی اوپک به بیش از 33 میلیون بشکه در روز رسید که یک رکورد کم‌سابقه به حساب می‌آید و حتی روسیه، به عنوان یکی از پیشنهاد‌دهندگان کاهش تولیدات نفتی، سطح تولیدات روزانه خود را به بیش از 11.2 میلیون بشکه افزایش داد.


موضوع افزایش سطح تولیدات نفتی درمورد چند عضو دیگر اوپک نیز صدق می‌کند. به عنوان مثال عراق هم تولیدات خود را به 4.55 میلیون بشکه در روز افزایش داد. تولیدکنندگان نفتی در آمریکا رفتاری متفاوت در پیش گرفتند بطوریکه سطح تولیدات نفت سراسر این کشور به ماه‌های پایانی سال 2014 کاهش یافت. در پایان کاه آوریل، مقامات 6 ایالت آمریکا اعلام کردند تقریبا روزانه 5 میلیون بشکه نفت از حجم تولیدات خود کاسته‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار