بیشترین خسارت سرمازدگی سال گذشته باغات استان چهارمحال و بختیاری، مربوط به شهرستان سامان بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از کاهش 16 درصدی تولیدات باغی شهرستان سامان بر اثر سرمازدگی در سال گذشته خبر داد.
 
سید طاهر نوربخش گفت: در سال 1393 مجموع محصولات باغی چهارمحال و بختیاری 182 هزار و 495 تن بود که متأسفانه سرمازدگی باغات موجب کاهش 5.6 درصدی این محصولات در سال 1394 شد.

وی افزود: بر این اساس مجموع محصولات باغی سال گذشته در چهارمحال و بختیاری، 172 هزار و 300 تن بود.  

نوربخش، با بیان اینکه شهرستان سامان با تولید 42 هزار و 500 تن بیشترین میزان تولیدات باغی را در بین شهرستان های استان داشته است، اضافه کرد: بیشترین آسیب های ناشی از سرمازدگی نیز متوجه محصولات باغی این شهرستان شد که سبب کاهش 16 درصدی محصولات آن، نسبت به سال 93 شد.

وی، همچنین اظهار امیدواری کرد: با توجه به نکاتی که برای مقابله با سرمازدگی به کشاورزان و باغداران گوشزد شده، باغات استان امسال کمترین خسارت در این زمینه را داشته باشند.

استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر دارای 40 هزار و 890 هکتار باغ است که 30 هزار و 704 هکتار آن بارور و مابقی (10 هزار و 185 هکتار) شامل نهال و درختان غیر بارور می باشد.

سامان، از شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۴۴۸۶ نفر جمعیت می باشد که مرکز آن (شهر سامان) در فاصله 22 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

این شهرستان، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار