رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد از آماده‌سازی 12 مسجد جهت برگزاری مراسم اعتکاف خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛حجت‌الاسلام سید حسین سادات، با تبریک ماه رجب و در پیش بودن برنامه‌های ویژه این ایام اظهار کرد: ایام‌البیض همزمان با ولادت امام علی (ع) در روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه به منظور پذیرایی و خدمات‌رسانی به معتکفین بویراحمدی 12 مسجد آماده شده است، گفت: این مراسم معنوی با برنامه‌ریزی صورت گرفته در 6 مسجد در سطح شهر و 6 مسجد بخش‌های شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد ادامه داد: در تلاش هستیم که در روستاهای پرجمعیت با همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌ها مراسم اعتکاف را برگزار کنیم تا همه از این مراسم معنوی بهره‌مند شوند.

وی در ادامه اعتکاف را فرصت مناسبی برای دوری از زندگی مادی و راز و نیاز با خداوند عنوان کرد و گفت: اعتکاف نقطه اوج تحول انسانی و حرکت از طبیعت به فطرت است و در این ایام زمینه این تحول فراهم می‌شود.

سادات با بیان اینکه جلسه هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف شهرستان بویراحمد با حضور فرماندار شهرستان برگزار شد و در این جلسه بر لزوم همکاری و آمادگی دستگاه‌ها در برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف تاکید شد، بیان کرد: انتظار می‌رود در سال جاری نهایت همکاری جهت برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر مراسم اعتکاف صورت گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویراحمد خواستار تامین امنیت کامل مساجد ویژه خواهران توسط نیروی انتظامی شد و گفت: شهرداری نسبت به جمع‌آوری زباله‌های مساجد در زمان مشخصی اقدام کند تا شاهد دپوی زباله در جلوی مساجد نباشیم.

وی ادامه داد: رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمدی اعم از مکتوب و مجازی و صدا و سیما در جهت اطلاع‌رسانی و معرفی مساجد و تبلیغ ایام اعتکاف اقدام کنند.

سادات تاکید کرد: انتظار می‌رود خیرین و متمکنین مالی به مساجدی که مراسم معنوی اعتکاف در آن‌ها برگزار می‌شود کمک کنند تا شاهد برگزاری مراسمی منسجم و باشکوه در سطح مساجد شهرستان باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویراحمد در پایان یادآور شد: ثبت‌نام از معتکفین ایام‌البیض از دو روز گذشته در مساجد شروع شده است.

انتهای پیام / ف

برچسب ها: مراسم ، اعتکاف ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.