اعزام 3600 زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات

مدیر حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد از اعزام 3600 زائر هم‌استانی به عتبات عالیات در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رحمان فاضلی، به تشریح عملکرد یک ساله حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار کرد: مدیریت حج و زیارت استان در سال 94 در حوزه عتبات عالیات عراق با برنامه‌ریزی صورت گرفته زمینه اعزام سه هزار و 600 نفر را فراهم کرد و این تعداد به امکان متبرکه مشرف شدند.

وی در ادامه به اعزام هشت هزار و 200 زائر هم‌استانی به عتبات عالیات در اربعین حسینی سال گذشته خبر داد و گفت: در نوروز 95 زمینه اعزام 29 کاروان به ظرفیت هزار و 160 نفر را فراهم کردیم تا هم‌استانی‌ها ایام و ساعات تحویل سال را در جوار ذوات مقدسه تحول حال نمایند.

مدیر حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه سفر حج یکی از این موضوعات مهم اجتماعی بوده که در ابعاد مختلف از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: با تمام توان در راستای خدمتگذاری به زائران خانه خدا تلاش داشتیم و از هیچ کوششی دریغ نکردیم.

فاضلی در ادامه به فواید حج اشاره کرد و گفت: پرداخت دیون الهی و بدهکاری‌های شخصی و بانکی، تقویت بینش و بصیرت سیاسی و اجتماعی، افزایش معرفت و معنویت، ایجاد آرامش روحی و روانی افراد جامعه و امنیت در ابعاد مختلف، ایجاد تحول روحی و توجه به تقرب به خدای متعال و ایجاد تحول روحی و تعظیم شعائر الهی از فواید حج محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دفاتر مجاز زیارتی کهگیلویه و بویراحمد به صورت پیوسته، همه روزه آمادگی ثبت‌نام و اعزام زائران به عتبات عالیات را دارند، گفت: از هم استانی‌ها انتظار می‌رود تا با مراجعه به دفاتر زیارتی مجاز نسبت به ثبت‌نام و اعزام زائران اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به برخی اقدامات سودجویانه و دلالان در اعزام زائران به عتبات عالیات تصریح کرد: حج و زیارت خدمات مطلوبی به زائران ارائه می‌کند لذا از تمامی دستگاه‌ها خصوصا نهادهای امنیتی و انتظامی، سیاسی و قضایی انتظار می‌رود با عناصر و عواملی که بعضا با دلالی و به قصد سودجویی با عناوین مختلف اعزام زائران به صورت غیر قانونی را انجام می‌دهد برخورد جدی صورت گیرد.

فاضلی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌ها و هم‌استانی‌ها در صورت مواجهه با چنین افراد غیرمجاز مراتب را به حج و زیارت جهت پیگیری‌های قانونی اعلام کنند.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: اعزام ، زائر ، عتبات ، عالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.