فعاليت کشاورزي در محوطه باستاني ايوان کرخه ممنوع اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدير پايگاه ميراث فرهنگي و گردشگري ايوان كرخه  گفت :  با توجه به اهميتي كه اين محوطه تاريخي از نظر باستان شناسي دارد در نشستي با حضور مسوولان دانشگاه آزاد اسلامي ، كارشناس ميراث فرهنگي استان خوزستان و ميراث فرهنگي دزفول مقرر شد در سال زراعي جديد هيچ گونه كار کشاورزي در اين محوطه تاريخي انجام نشود.

يعقوب زلقي افزود : برنامه كاوش كاوشگران ايراني از محوطه ايوان كرخه نيز در دست بررسي است كه با ممنوعيت كشت و همكاري دانشگاه آزاد در اين خصوص مرمت و كاوش آغاز خواهد شد .

وي با اشاره به اعلام آمادگي دانشگاه آزاد اسلامي  واحد دزفول براي تاسيس پژوهشكده ميراث فرهنگي به منظور انجام مطالعات بر روي اشياي تاريخي خبر داد و اظهارداشت : آخرين حفاري در محوطه ايوان كرخه مربوط به دهه 50 مي باشد كه توسط رومن گيرشمن باستانشناس فرانسوي انجام شده است .

محوطه باستاني ايوان كرخه كه به شماره 47 در سال 1310 خورشيدي به ثبت ملي رسيده است در 20 كيلومتري شمال غربي شهر شوش واقع شده و يكي از بزرگترين شهرهاي مدفون شده ساساني است كه تنها بخش اندكي از بناي اين شهر باستاني باقي مانده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.