بیش از 10 طرح عمرانی در محدوده بافت های تاریخی کاشان برای توسعه صنعت گردشگری در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شهردار منطقه تاریخی فرهنگی یک کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت:تعدادی از این پروژه‌های عمرانی همزمان با پایان سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفته و تعدادی دیگر نیز از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار بوده است.

اسداله شاهیان، بدنه سازی و کف سازی معابر بافت های تاریخی منطقه را یکی از این اقدامات عنوان‌کرد و گفت: این پروژه‌های عمرانی با هدف احیای هرچه بیشتر سرمایه‌های ارزشمند تاریخی شامل محوطه سازی در محدوده های زیارت حبیب بن موسی(ع)، خانه تاریخی مجمع رزمندگان روح الله، خانه تاریخی آل یاسین(خانه ملل) و محور تاریخی محتشم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد : لکه گیری، ترمیم و آسفالت بخش قابل توجهی از معابر خیابان های امام خمینی(ره)، ملامحسن ، باب الحوائج، در کنار اجرای بلوک فرش و جدول گذاری خیابان‌های ملاحبیب اله شریف، امام خمینی(ره) و سپیده کاشانی از دیگر اقداماتی است که در کنار تکمیل ساختمان های اداری و احداث سرویس‌های بهداشتی عمومی سطح منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

به‌گفته‌وی،مرمت و احیای بناهای فاخری چون خانه تاریخی آل یاسین(خانه ملل)، بخشی از بازار بزرگ مثل راسته‌های کفش‌دوزها و بزازها، از دیگر اقداماتی بوده که در کنار بازپیرایی پارک بزرگ ملت در محدوده قلعه تاریخی جلالی و دیوار قدیمی شهر، به منظور توسعه زیرساخت های گردشگری به اجرا درآمده است.

مدیر منطقه تاریخی فرهنگی یک کاشان با تاکید بر ضرورت بازپیرایی بناهای تاریخی شهری با توجه به حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی به‌ویژه در موسم گلاب گیری افزود:

بازپیرایی و احیای محوطه هایی مثل میدان کمال الملک، بازارچه سردار، میدانگاه آقا، خیابان باب الحوائج و خیابان علوی ازجمله پروژه‌هایی هست که در دستور کار سال جاری قرار گرفته و اکنون مراحل طراحی و عقد قرارداد با پیمانکار را می گذراند.

شاهیان در پایان اظهار داشت : مدیریت شهری کاشان بر این باور است که یکی از مهم ترین محورهای توسعه شهری حفظ ، مرمت، احیا و بازآفرینی گنجینه ارزشمند میراث ملموس فرهنگی به عنوان محور توسعه شهری در قالب صنعت گردشگری است.

شایان ذکر است: کاشان دارای 500 هکتار بافت تاریخی با 1500 بنا شامل 600 خانه سنتی، یکصد آب انبار تاریخی ، 200 مسجد و بقعه متبرکه و نیز دیگر سراهای تجاری تاریخی است. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.