ارتش آمریکابرای اولین بار از حضور ناوهای خود در رزمایش نظامی مشترک با فیلیپین در آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکاپنجشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با ولتر گازمی همتای فیلیپینی خود در مانیل پایتخت فیلیپین این خبر را فاش کرد.

کارتر همچنین گفت که در راستای تقویت حضور نظامی آمریکادر منطقه نیروها و هواپیماهای بیشتری را اعزام خواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکاگفت: «این ماموریت‌های گشت زنی در راستای تقویت همکاری متقابل و نیروی دریایی فیلیپین ادامه خواهد یافت.»

این اظهارات در حالی است که امریکا، استرالیا و فیلیپین در حال اجرای مانور نظامی مشترک در منطقه هستند. این رزمایش 11 روزه اوایل ماه جاری میلادی آغاز شده و جمعه خاتمه می‌یابد.

این رزمایش در قالب مانور نظامی مشترک سالانه واشنگتن و مانیل موسوم به «بالیکاتان» انجام می‌شود. نیروهای استرالیا نیز از سال 2014 در این مانور شرکت می‌کنند.
چین بارها از حضور نظامی آمریکادر منطقه انتقاد کرده و مانورهای نظامی یاد شده را در راستای تضعیف موضع پکن دانسته است.

دریای چین جنوبی به محل تنش میان چین با آمریکاو برخی متحدان منطقه‌‎ای واشنگتن مبدل شده است. این منطقه حاوی منابع غنی معدنی و در یک مسیر حیاتی تجاری که محل عبور یک سوم نفت جهان به شمار می‌آید واقع است.

تنش در این منطقه زمانی تشدید شد که پکن اقدام به ساخت جزایر مصنوعی روی صخره‌های مرجانی در مجمع الجزایر مورد مناقشه اسپراتلی در دریای چین جنوبی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار