معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کهگیلویه و بویراحمد هزار و 119 حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده و با اقدامات صورت گرفته در سال جدید، تعداد زیادی از این چاه‌ها را مسدود کنیم.

 
 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رسول فرهادی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت صیانت از منابع آب در استان اظهار کرد: منابع آب زیرزمینی به نسل‌های آینده نیز تعلق دارد، بر این اساس صیانت و نگهداری از این منابع یک ضرورت است.
 
 معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم‌ترین محدود‌ه‌های مطالعاتی استان مناطق امام‌زاده جعفر، دهدشت، باشت، یاسوج، دشت‌روم و تخته‌دراز هستند که بیشترین مجوز صادره برای حفر و بهره‌برداری چاه‌ها را دارند.
 
این مسئول در ارتباط با چاه‌های غیرمجاز عنوان کرد: حلقه‌های چاه غیرمجاز توسط گروه‌های گشت و بازرسی به صورت قطعی شناسایی و مابقی تا پایان سال شناسایی و احکام قضایی جهت پر کردن آنها اخذ خواهد شد.
 
وی از انسداد 85 حلقه چاه غیرمجاز در سال 94 در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: با انسداد این چاه‌ها از برداشت غیرمجاز سالانه 2/02 میلیون متر مکعب آب در استان جلوگیری می‌شود.    
 
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در کهگیلویه و بویراحمد هزار و 119 حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده که در صدد هستیم در سال جدید، تعداد بیشتری از این چاه‌های غیرمجاز را مسدود کنیم.
 
وی از برخورد جدی با حفر چاه‌های غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: حفر این چاه‌ها صدمات جبران‌ناپذیری به منابع آبی استان می‌زند.
 
فرهادی از آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها و کانال‌های آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد در سال 94 خبر داد و گفت: طی چند مرحله، پس از گرفتن دستور قضایی و با حضور کارشناسان شرکت و نیروهای انتظامی، حدود 14 هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها و کانال‌های آبرسانی این استان، آزاد شد که بخشی از این اراضی، به شهرداری تحویل تا برای احداث پارک و اماکن عمومی در آن، اقدام کند.
 
فرهادی با اشاره به نقش اطلاع‌رسانی در خصوص تصرف غیرمجاز حریم رودخانه‌ها افزود: متأسفانه پدیده تجاوز و تصرف غیرمجاز حریم رودخانه‌ها و کانال‌های آبرسانی، به عنوان یکی از مشکلاتی است که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.
 
انتهای پیام/و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.