قائم مقام وزیر بهداشت درباره ماجرای بیمار کرمانشاهی گفت:اگر موارد نادر و انگشت شماری از تخلف در این زمینه دیده شود باید اشد مجازات صورت گیرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، دکتر ایرج حریرچی درباره برخی شایعات مبنی بر گروگان گرفتن بیماری که در بیمارستان کرمانشاه فوت شده بود به دلیل هزینه‌های بیمارستان، گفت: به کار بردن الفاظی چون گروگان‌گیری درست نیست. متاسفانه برخی اقدامات در شهرستان‌ها به یک شغل تبدیل شده و عده‌ای بیزنسی راه می‌اندازند. درباره این موضوع واقعیت این است که فردی در بیمارستان شهر دیگری عمل شده بود و به دلیل عوارض جراحی به بیمارستان اصلی ما در کرمانشاه منتقل شد و سه بار مورد عمل جراحی قرار گرفت. همچنین برای مشکل انعقادی این بیمار 39 میلیون فاکتور هفت به او تزریق شده و حتی یک ریال هم پرداخت نکرده است.
 
حریرچی ادامه داد: خانواده این بیمار شکایت کردند و گفتند که ممکن است در مراحل اولیه ارائه خدمات مشکلی پیش آمده باشد. در این زمینه باید فرد را به پزشکی قانونی می‌بردند و به همین دلیل چند روز طول کشید تا خانواده‌اش تصمیم بگیرند.
 
وی گفت: وزیر بهداشت نیز مجددا بر محافظت مالی از بیماران در بیمارستان‌های دولتی تاکید کردند و گفتند اگر موارد نادر و انگشت شماری از تخلف در این زمینه دیده شود باید اشد مجازات صورت گیرد.

حریرچی تصری کرد : باید توجه کرد که قبل از طرح تحول نظام سلامت هر کسی که به بیمارستان مراجعه می‌کرد اگر بیمه بود مشمول بیمه قرار می‌گرفت و بقیه هزینه‌ها را از جیب می‌داد.
همچنین قسمتی از خدمات گران مانند آزمایشگاه، رادیولوژی و حتی داروهای تحت پوشش را خود بیمار باید تهیه می‌کرد.

وی افزود : در گذشته در تهران بیش از 50 درصد آزمایش‌ها به خارج از بیمارستان ارجاع داده می‌شد و علاوه بر اتلاف وقت بیماران، هزینه‌های زیادی به آنها تحمیل می‌کرد، اما وزارت بهداشت در قالب طرح تحول سلامت توانست همه این موضوعات را ساماندهی کرده و پرداخت از جیب مردم را از 37 درصد به سه درصد برای روستاییان و شش درصد برای شهرنشینان در بیمارستان‌های دولتی کاهش دهد. حال تاکید می‌کنیم که ما از کوچک‌ترین قصوری در این زمینه نمی‌گذریم.
 
سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تعرفه‌های پزشکی سال 95، گفت: در اسفندماه جلسه شورای عالی بیمه تشکیل شد و این شورا باید تاکنون پیشنهادی را تصویب کرده و به هیات دولت ارائه می‌داد. اکنون در جلسه شورای عالی بیمه چندین سناریو به دولت پیشنهاد شده است که در قالب دو پیشنهاد اصلی ارائه شدند و اکنون در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی هستند.
 
حریرچی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی وضعیت بسته بیماران صعب‌العلاج، گفت: بسته‌ای که در این زمینه پیش‌بینی کرده بودیم بسیار وسیع و حجیم بود، اما به دلیل محدودیت‌ها آن را اعلام نکردیم، اما در بیمارستان‌های دولتی و برای بیماران خاص این بسته را به اجرا در آوردیم به طوریکه در حوزه بستری برای همه بیماران صعب‌العلاج و در حوزه سرپایی فقط در زمینه داروهای بیماران خاص اجرا شد. امسال نیز به روال سال گذشته این بسته ادامه می‌یابد و تا حد امکان آن را گسترش خواهیم داد.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.